پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازديد معاون میراث فرهنگی کشور از چشمه سورت

دلاور بزرگ نیا بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی هنرمندان صنایع دستی مازندران در ساری، اظهارداشت: معاون میراث فرهنگی کشور امروز در سفر به مازندران از چشمه طبیعی باداب سورت کیاسر و چند اثر فرهنگی استان بازدید کرد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهادانگه ساري، به نقل از خبرگزاری تسنیم، دلاور بزرگ نیا بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی هنرمندان صنایع دستی مازندران در ساری، اظهارداشت: معاون میراث فرهنگی کشور امروز در سفر به مازندران از چشمه طبیعی باداب سورت کیاسر و چند اثر فرهنگی استان بازدید کرد.

 

وی با اشاره به ادغام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سال 82 در کشور، افزود: هنوز ادغام حقیقی و واقعی بین این سه حوزه فعالیتی فرهنگی شکل نگرفته و بیشترین صدمه و بی اعتنابی نصیب صنایع دستی شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه صنایع دستی مازندران پیشینه بدی نداشته که اکنون بی‌مهری‌هایی نصیب آن شده است، تصریح کرد: این بی‌مهری‌ها به هنر فاخر مازندران، سبب دلسردهای بخشی از هنرمندان شده است.

 

بزرگ نیا با بیان اینکه برای برون رفت از معضلات صنایع دستی استان نیازمند پروژه‌های مناسب در این حوزه هستیم، گفت: مازندران استان پایلوت برای احیا صنایع دستی کشور شود.

 

وی با اعلام اینکه تورهای مرتبط با صنایع دستی برای فعالان این حوزه در استان ایجاد شود، افزود: سازمان میراث فرهنگی برای تعالی صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور، توجه جدی داشته باشد.

 

مدیرکل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی مازندران با اشاره به تعدد آثار ملموس و ناملموس حوزه صنایع دستی در استان، گفت: باید به این حوزه توجه بیشتری از سوی مسئولان استان قرار گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.