پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازداشت هکر اینستاگرامی با ۶۵۰ شاکی / راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در طر‌ح‌های دریا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،سامع خورشید رئیس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی شهروندان اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی کرد، خبر داد.

وی گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی درباره هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان مازندران ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت آنها، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می‌کرد.

خورشاد یادآورشد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده که با هماهنگی قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۵۰ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است، افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا مازندران با پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتای استان مازندران با توصیه به کاربران تصریح کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.

خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

*  تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی طرح سالم‌سازی دریا

سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی طرح سالم‌سازی دریا خبر داد و گفت: مقابله با ناهنجاری ها در سواحل دریا از جمله موضوعات مهمی است که فراجا با راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی با اقدامات سلبی و ایجابی در کنار سایر دستگاه‌های متولی امر دریا در حوزه برقراری نظم و امنیت در سواحل اقدام می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران با تاکید بر اینکه طرح سالم سازی دریا از ۲۹ خردادماه در ۳ استان شمالی کشور آغاز شد، گفت: در ۴۷۳ کیلومتر طول نوار ساحلی حوزه استحفاظی استان مازندران، ۳۵۶ نقطه حادثه‌خیز و شنا ممنوع به همراه ۳۴ منطقه اجرای طرح شنا وجود دارد.

ساداتی از وجود ۹۱ منطقه تفرجگاه ۴ شهرک ساحلی دارای اهمیت و ۱۲۰ شهرک خصوصی در این استان خبر داد و اظهار کرد: در اجرای طرح سالم سازی دریا روزانه ۶۲۴ مامور اعم از پلیس‌های تخصصی و ستادی و همچنین ۳۰۰ همیار پلیس زن نیز در اجرای این طرح بکارگیری می‌شوند‌.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با تفریحات سالم مخالفتی ندارد، گفت: هر جا بستری برای هنجارشکنی فراهم و باعث نارضایتی مردم شود، پلیس بلافاصله وارد عمل شده و با آن برخورد خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات ایجابی پلیس در سواحل و تفرجگاه‌ها از تعامل و همکاری با سازمان‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی خبر داد و افزود: تشکیل کمیته اطلاع رسانی در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی و طرح ریزی برنامه‌های فرهنگی برای اجرا در سواحل از جمله اقدامات در این حوزه است .

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.