پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازارهای مازندران یلدایی شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نفس‌های پاییز به شماره افتاد و یلدا را در پیش داریم که باتوجه به جشن و دورهمی‌های خانوادگی در این شب، انتظار داریم بازار میوه، آجیل و شیرینی و… به تب و تاب بیفتد.

این روزها در کوچه و بازارهای استان شاهد حضور مردمی هستیم که در حال خرید هستند.

خانم‌های مازندرانی هم درحال تدارک برای پهن کردن سفره یلدایی هستند، از میوه و شیرینی گرفته تا آجیل و تنقلات، چراکه دورهم نشینی پای ثابت یلدا در مازندران به‌ویژه در روستاهای استان است.

*مگر چند تا شب یلدا داریم

فروشنده آجیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در طول سال بازار آجیل برای نوروز و شب یلدا تکان می‌خورد ولی عملا آن‌چنان که باید فروش نداریم.

آقای محمدی افزود: نه اینکه بگویم اصلا فروش نداریم، نه بلکه یا مقدار کمی آجیل می‌خرند و یا برخی به تخمه سیاه بسنده می‌کنند.

انار شب یلدا

*تخمه‌ سیاه پای ثابت یلدا

یعقوب ذات‌اللهی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اعلام قیمت انواع آجیل به‌مناسبت شب یلدا، اظهار کرد: قیمت آجیل چهار مغز ۷۰۰هزار، بادام هندی ۶۵۰هزار، بادام درختی ۵۵۰هزار، بادام زمینی از ۲۲۰ تا ۳۵۰هزار، پسته فندقی ۶۰۰هزار، پسته احمدآقایی ۷۰۰هزار تومان، تخمه کدو ۲۸۰هزار و تخمه سیاه از ۱۵۰ تا ۱۷۰هزار تومان در بازار است.

وی افزود: قیمت شکلات هم  از ۱۲۰ تا ۴۲۰هزار تومان در بازار متغیر است.

رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران عنوان کرد: استقبال از بازار آجیل خوب نیست.

آجیل شب یلدا

گویی بازار میوه هم دست کمی از بازار آجیل ندارد به‌طوری‌که امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به قیمت میوه، اظهار کرد: بازار میوه و تره‌بار تکان نخورد و کماکان در رکود است.

*بازار میوه یلدایی شد

وی با اعلام قیمت میوه در بازار به‌مناسبت یلدا، افزود: قیمت انار و ازگیل از ۳۵ تا ۴۰هزار، هندوانه ۲۰ تا ۲۵ هزار، سیب قرمز ۳۵هزار،  گوجه فرنگی ۳۵هزار، پیاز ۲۰ هزار،  سیب زمینی ۱۳هزار، کیوی ۳۵ تا ۴۰هزار، نارنگی ۱۵ تا ۲۰هزار، پرتقال ۹ تا ۱۰هزار، لیموترش ۲۰ تا ۲۵ و گلابی ۵۵ هزار تومان است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.