پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش متناوب برف و باران از فردا در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی انتظار داریم از فردا شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی استان باشیم.

0

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: طی روز گذشته و امروز جریانات جنوبی روی منطقه مستقر است به همین دلیل هوای نسبتا گرمی را شاهد هستیم.

وی افزود: گرم‌ترین دما مربوط به شیاده بندپی بابل با ۲۷ درجه و سردترین دما مربوط به بلده با یک درجه زیرصفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی انتظار داریم از فردا با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج کم و بیش ناپایدار تراز میانی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده به‌ویژه نیمه غربی باشیم.

اسدی با اشاره به کاهش دمای هوا در مازندران، اضافه کرد: طی این مدت بین ۴ تا ۸ درجه کاهش دما داریم که این عدد در ارتفاعات تا ۱۵ درجه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه بارش‌های متناوب تا پنج‌شنبه ادامه دارد، تصریح کرد:  روز جمعه انتظار داریم شاهد بارش‌ها در ارتفاعات استان باشیم.

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز شنبه و یک‌شنبه جو پایداری حاکم خواهد شد، اضافه کرد: یک‌شنبه شب و روز دوشنبه سامانه بارشی استان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شاهد بارش خواهیم بود.

اسدی تصریح کرد: از فردا تا روز جمعه در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات نیمه غربی به‌دلیل بارش برف و باران کاهش دید و احتمال لغزندگی در جاده‌ها وجود دارد که ضرورت دارد مسافران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت و خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی یاداور شد: کوهنوردان هم طی این مدت از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.