پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش برف پاییزی در مناطق غربی و مرکزی استان مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، بارش برف جواهرده را در سومین روز از آذرماه سفید پوش کرد. در حال حاضر در اکثر شهرهای ساحلی مازندران شاهد بارندگی هستیم.

این بارش در برخی از مناطق به ویژه غرب مازندران از شدت بیشتری برخوردار است و این بارندگی با شدت و ضعف تا امشب ادامه دارد. با توجه به افت محسوس دمای هوا در اکثر مناطق ییلاقی و کوهستانی بارش به صورت برف گزارش شده است.

از روز یکشنبه بتدریج از میزان ناپایداری در منطقه کاسته خواهد شد و هوای نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش‌های خفیف را در مازندران شاهد هستیم.

بارش شب گذشته و صبح امروز باعث بالا آمدن سطح آب در رودخانه‌های غرب استان نیز شده است و اگر هم اکنون مسیر آب توسط لودرها تغییر نکند بار دیگر شاهد خسارات زیادی مانند از بین رفتن باغات مرکبات مردم خواهیم بود.

این مشکل در روستاهای مجاور رودخانه چالکرود رامسر به ویژه در روستاهای گالش‌محله و لتر از شدت بیشتری برخوردار است.

برف دهستان جنت رودبار را هم سفیدپوش کرد

زمستان زودرس سال 97 مناطق ییلاقی جنت رودبار، جواهرده و اشکورات رامسر را سفیدپوش کرده است. باران نیز در مناطق پایین دست و حوزه شهری در حال بارش است.

همچنین همزمان با فصل برداشت مرکبات بارش‌های پیاپی باران باعث آسیب به باغات کشاورزی رامسر و تنکابن شده است. سیل مهرماه امسال باعث خروج آب از بستر رودخانه و تخریب باغات شده بود و هم اکنون نیز به دلیل عدم بازسازی بار دیگر شاهد تخریب باغات کشاورزی مردم منطقه میرزاکوچک‌خان در فصل برداشت محصول هستیم که باید سریعا از تخریب و آسیب بیشتر فورا جلوگیری شود.

همچنین بارش برف دیشب محورهای هراز و کندوان را سفید پوش کرد و همچنان در منطقه ولی آباد و تونل کندوان در حال باریدن است. میزان بارش برف خفیف و سطح همه محورهای استان از جمله، هراز، سوادکوه، کیاسر و محورهای درون شهری به دلیل بارش باران لغزنده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.