پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باران و سرما در راه مازندران/ پیش‌بینی بارش برف در مناطق کوهستانی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه وضعیت جوی فعلی استان به صورت نیمه‌ابری تا ابری است، گفت: بارش‌های باران و برف از بعد از ظهر چهارشنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: به‌دلیل شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش دما در ارتفاعات مازندران بودیم که از بامداد امروز با تغییر سوی جریانات از جنوبی به شمالی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان بودیم.

 

وی با اشاره به کاهش دمای هوای امروز مازندران نسبت به روز گذشته، اضافه کرد: بیشینه دمای امروز مربوط به کجور ۲۲، سیاه‌بیشه و گلوگاه ۲۰، ساری، قائم‌شهر، بابلسر، بندر امیرآباد، آمل و بلده ۲۰ و کمینه دما صبح امروز از بلده با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، کماکان به‌دلیل عبور امواج متناوب تراز میانی جو و وجود جریانات شمالی سطح زمین انتظار داریم آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری تا ابری و بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق استان باشیم که مقدار بارش‌ها زیاد پیش‌بینی نمی‌شود.

 

اسدی ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه هفته جاری با تقویت جریانات ناپایدار و جریانات شمالی و عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو انتظار داریم به‌تدریج از سمت غرب مازندران شاهد تشدید بارش، وزش باد (برخی مناطق شدید) و کاهش دما در مازندران باشیم.

 

وی با اعلام اینکه بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی این مدت مناطق کوهستانی استان گاهاً مه‌آلود بوده و کاهش دید را به دنبال دارد.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: از بعدازظهر پنج‌شنبه به‌تدریج از بارش‌ها کاسته شده و روز جمعه جوی پایدار در آسمان استان حاکم شده و هوای استان صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

 

اسدی یادآور شد: با توجه به کاهش دما، روز پنج‌شنبه هوای سردی را پیش رو داریم.

 

وی در پایان گفت: دریای مازندران روز چهارشنبه نسبتاً مواج و از بعدازظهر چهارشنبه به‌تدریج مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.