پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باران و بالگرد به داد جنگل‌های شرق مازندران رسید

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق مازندران، آتش‌سوزی جنگل‌های نکا و گلوگاه از صبح روز گذشته آغاز شده بود و براساس اعلام مدیریت بحران‌مازندران ۱۳ هکتار از جنگل های این مناطق در آتش سوخت.

اگرچه میزان دقیق خسارت به دلیل‌ شیب تند و بارش باران تاکنون به درستی اعلام نشده است، اما در ۲۴ ساعت گذشته، به کمک نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، فرمانداری، سپاه، هلال احمر و نیروهای مردمی و بسیج آتش مهار شده است.

در کنار آماده باش و فعالیت همه نیروها هلی‌کوپتر مهار آتش هلال احمر هم به داد جنگل‌های نکا  و گلوگاه رسید.

نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای امنیتی احمر، محیط زیست، سپاه، بسیج، دوستداران طبیعت و نیروهای مردمی منطقه در اطفای حریق  وارد کار شده و کمک‌کردند تا شاهد خاموش شدن حریق در جنگل های گلوگاه و نکا در شرق مازندران باشیم.

اطفای کامل آتش‌ در جنگل‌های گلوگاه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه اظهار کرد: با شروع آتش‌سوزی نیروها وارد کار شدند اما به دلیل صعب‌العبور منطقه عملیات اطفا با کندی انجام شد و وزش باد گرم  در روز گذشته موجب شد تا دوباره شعله‌های زیر خاکستر شعله ور شده و شاهد آتش سوزی مجدد در منطقه باشیم.

کمیل قلی‌نژاد به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر با کمک همه گروه‌های مردم نهاد، بسیج، سپاه،  هلال احمر و  محیط زیست در کنار نیروهای منابع طبیعی در منطقه مستقر و هلی‌کوپتر در ساعت ۴ بامداد آتش به طور کامل مهار شد و باران در ادامه به دادمان رسید و در حال حاضر همه عرصه‌ها از آتش پاک شد.

وی افزود: عرصه  طعمه حریق شده  در منطقه جنگلی گت چکل گلوگاه واقع شده که صعب العبور و دارای شیب زیاد و پرتاب  سنگ از صخره،  عملیات اطفا را با کندی مواجه کرده بود.

قلی‌نژاد یادآور شد:  حدود ۱۰ هکتار از منطقه جنگلی گلوگاه معروف به گت چکل طعمه حریق و آتش‌سوزی شده بود که با کمک همگانی مهار شد.

* مهار  آتش سوزی در ۳ هکتار از اراضی جنگلی نکا

روحانی رئیس منابع طبیعی شهرستان نکا هم در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس از  مهار آتش‌سوزی در ۳ هکتار از اراضی جنگلی نکا خبر داد و گفت: در پی گزارش مردمی نسبت به آتش‌سوزی جنگل در منطقه استخرپشت و  جنگل منطقه برما زارمرود  هزارجریب نکا  تیم یگان حفاظت و نیروی های مردمی وبسیج  وارد عمل شدند و تا این زمان آتش‌سوزی در محور استخرپشت کاملا مهار شد.

وی افزود: در منطقه لایی و برما زارم رود هم نیروی‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با همراهی نیروهای مردمی و بسیج وارد کار شده و  یک فروند هلیکوپتر برای مهار کامل آتش‌سوزی به داد ما رسید و مهار کامل شد.

به گزارش فارس،  براساس اعلام روسای منابع طبیعی گلوگاه و نکا حدود ۱۳ هکتار از عرصه‌های طبیعی و جنگلی در روز گذشته طعمه حریق شد وعلت  اصلی آتش سوزی در منطقه گت چکل گلوگاه و استخرپشت و لایی و برمازارمرود نکا خطای انسانی عنوان شده است.

 /۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.