پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باران مهمان روزهای نخست نوروز ۱۴۰۱ در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری در آسمان مازندران هستیم، بعدازظهر احتمال افزایش ابر داریم که در غرب استان احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: روز دوشنبه تا روز چهارشنبه به‌دلیل تقویت جریانات شمالی روی منطقه انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری باشیم که در غرب استان گاهی با بارندگی و در نیمه مرکزی و شرقی با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، افزود: با نفوذ سامانه سرد بارشی از عصر دوشنبه یکم تا روز چهارشنبه سوم فروردین سال ۱۴۰۱ شاهد بارش متناوب باران (در ارتفاعات با بارش متناوب باران و برف)، کاهش دما و وزش باد به‌ویژه نیمه غربی استان هستیم.

اسدی اضافه کرد: کاهش دید، لغزندگی، احتمال ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی یادآور شد: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مدیریت در مصرف انرژی ضروری است و همچنین کشاورزان به‌ویژه شالیکاران به‌دلیل ماندگاری هوای سرد تمهیدات لازم را به عمل آورند.

معاون هواشناسی مازندران تصریح کرد: روز پنج‌شنبه به‌دلیل تقویت شکل‌گیری جریانات جنوبی افزایش دما داریم اما از پنج‌شنبه شب و جمعه باتوجه به شکل‌گیری جریانات شمالی آسمان نیمه‌ابری همراه با بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

اسدی یادآور شد: طی این مدت هوا متغیر و همراه با نوسانات و تغییرات خواهد بود که نشان‌ دهنده حال و هوای بهتری است که با چاشنی زمستانی همراه است.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.