پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باران مهمان این هفته مازندرانی‌ها

0

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران گفت: باران مهمان مازندرانی‌ها می‌شود.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پیش‌بینی هوای مازندران، اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و با توجه به شمالی شدن جریانات سطح زمین، وضعیت جوی مازندران امروز یکشنبه ۹ تیر ماه نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، کاهش دما و رعد و برق پراکنده و از شب به تدریج از غرب استان با گسترش بارندگی همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به دلیل تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی، آسمان مازندران ابری گاه همراه با بارندگی، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، کاهش دما و رعد و برق پراکنده مورد انتظاراست که از اواخر روز سه شنبه با کاهش ناپایداری مواجه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه شاهد کاهش دما از ۵ تا ۱۰ هستیم، گفت: روز چهارشنبه وضعیت جوی استان تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

اسدی خاطرنشان کرد: در روز پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری در بعد از ظهر تا شب با افزایش ابر وزش باد به ویژه در ارتفاعات همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود و همچنین آب گرفتگی معابر در برخی از شهرهای مازندران دور از انتظار نیست.

وی در مورد شرایط جوی دریای خزر، بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از غرب به استان و شمالی شدن جریان هوا و وزش باد در فراساحل و ساحل مازندران شاهد مواج بودن دریای خزر تا پایان هفته و وزش باد ۵۴ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ذکر شده تمام فعالان دریایی بخصوص صیادان و دریانوردان از فعالیت در دریای خزر خودداری کنند و همچنین در طول این مدت شنا نیز ممنوع خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.