پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باداب سورت در آستانه نابودی/ انتقاد از کم کاری مسئولان در حفاظت از مناطق گردشگری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمد دامادی در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد شدید از مسئولان اجرایی کشور به دلیل رهاکردن چشمه باداب سورت و اختصاص ندادن بودجه درنظر گرفته شده به این مهم گفت: نمایندگان در این دوره و دوره‌های قبل مجلس در مورد چشمه باداب سورت با مسئولان بارها صحبت کرده‌اند. باداب سورت در آستانه از بین رفتن است، اما متأسفانه کسی متوجه این قضیه نیست.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولی این امر سازمان گردشگری است گفت: گردشگری موظف است به این مشکل رسیدگی کند؛ قرار نیست سازمان گردشگری از چشمه سورت نفت استخراج کند بلکه باید از میراث فرهنگی کشور دفاع و این حوزه‌ها را تقویت کند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس دهم تصریح کرد: باید مسئولان امر اعلام کنند که در این حوزه‌ها چه کاری کردند؟ واقعیت آن است که اقدامات اندکی که در این زمینه انجام شده نتیجه برگزاری جلسات فرماندار شهرستان ساری، استاندار و بنده به عنوان نماینده استان بوده است.

وی با بیان اینکه چشمه باداب سورت ساری منطقه ای کم نظیری است، افزود: در دنیا ۷ الی ۱۰ چشمه وجود دارد که هیچ‌یک از آنها تمام خاصیت باداب سورت را ندارند؛ برخی بخشی از خاصیت‌های این چشمه را دارند و بخشی دیگر آن خاصیت را ندارند، اما باداب سورت خاصیت‌ها و جذابیت‌های کم‌نظیری را در مجموع دارد.

دامادی خاطر نشان کرد: ‌مکان‌های مشابهی که بسیار کم هستند در ایالات متحده، ترکیه و مکان‌های دیگر وجود دارند و مسئولان باید ببینند که چطور به آنها رسیدگی می‌شود و ایران به چه صورت است؛ در ایران برخی با کفش‌های عاج‌دار و میخ‌دار بر روی این مکان گردشگری کم‌نظیر راه می‌روند و در کنار این مجموعه بسیار زیبا و مرتب گردشگری، کباب درست کرده و زباله‌های خود را در آنجا باقی می‌گذارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه برای این مکان گردشگری تعریف درستی نشده است، گفت: مسئولان حتی یک حصارکشی ساده در این مجموعه نکرده‌اند، متولیان امر باید شرایط مناسب برای مکان‌های گردشگری تعریف کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده منتهی به باداب سورت به نام جاده ساری به تاکام افزود: باید از وزیر راه و شهرسازی پرسید در این مسیر چه کاری انجام شده است؛ ۳سال و اندی است که حتی هزارتومان اعتبار نداده‌اند در حالی که ردیف اعتبار این حوزه در بودجه سال گذشته ۶۰ میلیارد و در بودجه امسال به ۱۲۰میلیارد تومان رسیده اما هیچ اعتباری در این قسمت خرج نشده است.

وی با اشاره به بی عدالتی در این منطقه و خرج اعتبارات در مناطق دیگر، تصریح کرد: در قسمت دوم جاده سمنان که استان رئیس جمهور فعلی و سابق بوده، هزینه‌های بسیاری می‌شود، جایی که هر یک ساعت یک ماشین تردد می‌کند و این در حالی است که در جاده منتهی به باداب سورت، هر یک دقیقه ۱۰ماشین عبور می‌کند و این مسائل بایستی دیده شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: آقای آخوندی حتی به خود زحمت نمی‌دهد که این منطقه را ببیند، اخیراً ۵نفر در عرض ۵ساعت در این جاده از دست رفته‌اند، در حالی که ۳نفر آنها در جاده‌ای که رودخانه ندارد غرق شده‌اند؛ چطور می‌توان این موضوع را به مسئولان فهماند و این معما را حل کرد؟ در این منطقه کانالی حفر شده، پر نشده و در آن آب جمع شده و ماشین فوق در آن گرفتار شده و کسی نتوانسته ماشین غرق شده را نجات دهد و ۳سرنشین آن به دلیل سهل انگاری مسئولان از بین رفته‌اند.

دامادی با انتقاد از اینکه وزیر راه حتی یک بار زنگ نزده و پیگیری نکرد که با این جاده چه کار کند گفت: این طور مسائل که به آن اهمیت داده نمی‌شود، بسیار زیاد است. چنانچه رئیس جمهور گفته‌اند که به قول‌های خود پایبند هستند اما در حوزه گردشگری و راه و شهرسازی که مربوط به این دولت بوده این اتفاق نیفتاده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید جاده منتهی به این منطقه گردشگری مهم و کم نظیر را ساماندهی کنند، افزود: باید در این منطقه سرمایه‌گذار بیاورند، سرمایه‌گذار را تعریف کرده و هتلینگ آن را راه بیندازند؛ جاده آن را درست کرده و تبلیغات انجام دهند، چراکه به نظر کارشناسان و متخصصان دنیا و حافظان محیط زیست، باداب سورت یکی از بهترین نقاط دنیا است که متأسفانه در ایران واقع است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: افرادی که پشت پرده بسیاری از مسائل هستند با رانت‌خواری و … تورهایی بسیاری راه می‌اندازند و ملت را از ایران به کشورهای اطراف می‌برند، پول مردم را خرج کرده و در مقابل  چیزی عاید گردشگران و کشور نمی‌شود در صورتی که اگر در ایران ۲۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه و با بخش خصوصی همکاری شود، می‌توان بهترین مکان‌ها را برای گردشگران چه در داخل و چه در خارج فراهم کرد و ارزآوری داشت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متأسفانه به دلیل وجود نفت در ایران مردم و مسئولان تنبل بار آمده و راحت‌طلب شده‌اند. ای کاش روزی نفت تمام شده و به این باور برسیم که ارز را از طریق دیگری نیز می‌توان به دست آورد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.