پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بابل دومین شهر تالابی کشور شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، شهردار بابل وجود تالاب‌ها را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهر برشمرد و گفت: وجود این ظرفیت سبب شد تا بابل دومین شهر تالابی ایران و عضو کنواسیون رامسر شود.

حامد بیکایی در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و گردشگری در تالاب نیلوفر آبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه نگهداری از این تالاب‌ها توسط شهرداری براساس دستورالعمل ابلاغی محیط زیست انجام می‌شود، اظهار کرد: حفظ حریم تا ۱۵۰ متری تالاب‌ها از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

شهردار بابل افزود: یکی از اقدامات مهم انجام شده توجه به محلات کم برخوردار و توزیع عادلانه امکانات رفاهی برای همه مناطق با نگاه توسعه همه جانبه شهری است.

بیکایی تصریح کرد: پارک محله کمانگرکلا در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰۰۰ متر مربع و از منابع داخلی شهرداری  و پارک محله آستانه‌سر موزیرج شمالی در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع با اعتباری به مبلغ ۶ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: برای احداث پارک محله کمانگر از زمینی که سال‌ها محل دپو نخاله و زباله‌ها بود و چهره بدی به منطقه می‌داد استفاده کردیم و برای این منظور مجبور به تخلیه و حمل این زباله‌ها به تعداد ۱۰۰ بار کامیون شدیم که هنوز ادامه دارد.

بیکایی گفت: احداث این پارک برای یکی از پرجمعیت‌ترین محله شهر امری ضروری بوده که تاکنون از پارک بی‌بهره بودند.

رئیس کمیسیون سیما منظر شورای اسلامی شهر بابل نیز در این جشنواره به ظرفیت تالاب‌ها برای جذب گردشگر اشاره و تصریح کرد: گرچه آماده کردن زیرساخت‌ها برعهده شهرداری است اما باید مجوز آن رامحیط زیست به شهرداری بدهد.

محمدزمان یعقوبی با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده توانستیم مجوز استفاده از یک حوضچه را از محیط زیست برای گردشگری اخذ کنیم، یادآور شد: همزمان با فصل گل‌دهی نیلوفر آبی نخستین جشنواره «او تی تی» از ۲۶ تا ۳۰ شهریور در تالاب نیلوفر آبی برای معرفی این تالاب وجذب گردشگر برگزار شد.

ضرورت احداث نخستین پارک ویژه معلولین در بابل

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بابل نیز از احداث نخستین پارک ویژه معلولین در بابل خبر داد و اظهار کرد: قطعه زمین جاده ساحلی را به احداث پارک اختصاصی معلولین قرار داده وتمام اقدامات لازم برای احداث آن هم انجام شده است.

سیدمجتبی ابراهیم زاده با اشاره به اینکه احداث پارک ویژه معلولین از خواسته بحق معلولین است، گفت: همچنین پارک حضرت معصومه(ع) را برای معلولین در نظر گرفتیم و تا حدودی زیرساخت‌ها برای این امر مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی گردشگری و زیست محیطی «او تی تی» در بابل فرصتی برای معرفی ظرفیت تالاب نیلوفر آبی و جذب گردشگران است.

مریم عمادی یکی از مسافران استان خراسان رضوی به بابل سفر و این پارک را برای گردش انتخاب کرده بود به ایسنا، گفت: فضای بسیار دلپذیر و زیبا تالاب نیلوفر آبی می‌توانست امکانات رفاهی بیشتر و زیرساخت مناسب‌تری برای گردشگران داشته باشد.

وی با اشاره  به اینکه برخورداری مازندران از این منابع طبیعی می‌تواند برگشت سرمایه خوبی داشته باشد، گفت: زمانی قادر به جذب سرمایه گذار خواهند بود که زیرساخت برای جذب گردشگر مهیا باشد.

وی با اشاره به اینکه گرچه بابل از داشتن دریا محروم است اما از منابع طبیعی ارزنده برخوردار است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی هم می‌تواند در معرفی این ظرفیت‌های طبیعی به گردشگران بسیار مفید باشد.

حسینعلی اسدی زاده از شهرستان بابل نیز که اوقات فراغت خود را در پارک نیلوفر آبی سپری می‌کند به خبرنگار ما گفت: شناساندن ظرفیت‌ها یکی از اقدامات در جلب گردشگر است؛ کاش از این ثروت عظیم بهره بیشتری می‌بردیم.

وی افزود: زمان گل دهی نیلوفر آبی این تالاب بهشت زمینی است که اگر تبلیغات درستی از این ظرفیت می‌شد مانند مزرعه گل محمدی در کاشان جذب گردشگر داشتیم.

اسدی زاده تصریح کرد: کاش می‌شد بازارچه دائمی از محصولات زنان بی‌سرپرست در این پارک دایر تا برای جوانان زیادی هم اشتغال تعریف می‌شد.

وی توجه به نظافت این پارک را از دیگر ضروریات برشمرد و یادآور شد: احداث آلاچیق‌های بیشتر با حفظ محیط زیست و زیباسازی محیط امری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد هر چند باید ساختار این تالاب به همین شکل حفظ شود.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم وضعیت ورودی جنب اسکله چوبی این تالاب بیشترمورد توجه قرار گیرد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.