پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بابایی: فیلترینگ فضای مجازی در کشور مطرح نیست/ منتقدان طرح را مطالعه کنند

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علی بابایی‌کارنامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارتباط با بحث طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و اینکه برخی‌ها اجرای این طرح را مساوی با اجرای فیلترینگ قلمداد می‌دانند، اظهار کرد: اینکه افراد باید نقدهای خودشان را مطرح کنند حرفی نیست، اما انتظار است این طرح توسط منتقدان به خوبی مطالعه شود.

وی تصریح کرد: افرادی که نسبت به طرح انتقاد دارند اول طرح را مطالعه کنند؛ در کجای طرح بحث فیلترینگ اینترنت و فضای مجازی مطرح شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در اجرای این طرح، بحث ساماندهی فضای مجازی را در دستور کار داریم، گفت: افرادی در فضای مجازی درآمدهای میلیاردی دارند امروز با ساماندهی فضای مجازی بنا داریم به آنها اعلام کنیم که فعالیت اقتصادی آنها در فضای مجازی باید ضابطه‌مند باشد، چه طور از یک تولیدکننده باید مالیات دریافت کنیم اما فردی در فضای مجازی با کسب درآمد میلیاردی از معافیت مالیاتی به خاطر نداشتن قوانین باید برخوردار باشد.

وی با اعلام اینکه اسم این طرح حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی است، افزود: به هیچ وجه بحث فیلترینگ مطرح نیست، با اجرای این طرح منافع جریان‌های باندی به خطر افتاده است و تلاش دارند که اصل موضوع را زیر سؤال ببرند.

بابایی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح اصلا طرف ما مردم نیستند، اپراتورهای داخلی و خارجی بدون داشتن مجوز درآمدهای نجومی میلیاردی در این فضا کسب می‌کنند با اجرای این طرح ساماندهی می‌شوند.

وی با اعلام اینکه فعالیت اپراتورها باید در چهار چوب مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد، افزود: سایر پلتفرم‌های خارجی که قرار است در کشور فعالیت داشته باشند باید تابع قوانین کشور باشند این رویه در همه کشورهای جهان مرسوم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لیست منتشر شده تعدادی از نمایندگان با عنوان موافقان فیلترینگ در کشور، گفت: اصلا بحث فیلترینگ مطرح نیست، بسیاری از افرادی هم که به عنوان مخالف ثبت‌نام کرده‌اند خود با کلیات طرح نه تنها مخالف نیستند بلکه از آن دفاع می‌کنند.

بابایی در پایان با اعلام اینکه جهرمی به دنبال قهرمان‌سازی از خودش است، افزود: کشور و مردم ما که نباید تاوان قهرمان‌سازی جهرمی را بدهند، جهرمی تکلیفش روشن است در فضای پیش از انتخابات و تایید صلاحیت‌ها به دنبال مطرح کردن خودش برای ریاست جمهوری بود در حال حاضر که عمر دولت تدبیر و امید رو به اتمام است دنبال قهرمان‌سازی از خودش است و به جهرمی توصیه می‌کنم که راه قهرمانی، جوسازی در کشور نیست.

 /۸۶۰۰۴/غ

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.