پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

این گروه جهادی به همت شهید مدافع حرم شکل گرفت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تجربه روزهای سخت و نگران‌کننده کرونایی با همدلی و همراهی جهادگران به خاطره‌ای ماندگار تبدیل شده که دل به هر کاری زدند تا آب در دل مردم تکان نخورد.

تلاش‌های جهادی‌ها همچنان ادامه دارد و شادی و لبخند مردم به جهادگران روحیه می‌دهد تا بیشتر و بیشتر در این حوزه بمانند و اهتمام کنند.

این جهادگران هرکجا احساس کردند نیاز هست وارد عمل می‌شوند از ساخت مدرسه تا منزل مسکونی، توزیع بسته‌های کمک مومنانه، توزیع جهیزیه، پروژه‌های آب‌رسانی و سایر تا مردم در رنج نباشند و با همت خود مرهمی روی دردو رنج مردم بگذارند.

از جمله این گروه‌های جهادی در استان قرارگاه جهادی علمدار مازندران که از سال ۹۰ به همت شهید بلباسی فعالیت خود را آغاز کرده و کماکان نیز خدمات این گروه ادامه دارد.

محمود رحیمی مسؤول قرارگاه جهادی علمدار مازندران در این‌باره می‌گوید: از سال ۹۰ به همت شهید مدافع حرم محمد بلباسی با همکاری دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف سطح استان این قرارگاه شکل گرفت و از نوروز ۹۲ فعالیت‌های قرارگاه در خوزستان آغاز شد.

حوزه فعالیت این قرارگاه در پنج حوزه فرهنگی، آموزشی، عمرانی، اشتغال‌زایی و بهداشت و درمان بود که طی نوروز در خوزستان و در طول سال در مازندران اقدامات جهادی دنبال شد.

مسؤول قرارگاه جهادی علمدار مازندران اضافه می‌کند: در کنار خدمات از سال ۹۳ بحث خدمت‌رسانی به حدود ۴هزار نفر از زائران در عمود ۷۷۷ و در شهر کربلا در دستور کار این قرارگاه بوده است.

از دیگر فعالیت این گروه جهادی بحث آب‌رسانی به روستاهای هزارجریب و بندپی شرقی بابل بوده است که در نوروز ۱۴۰۱ در دو روستاهای بندپی شرقی بابل به طول ۵کیلومتر توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده و مابقی هم با تامین اعتبار به طول ۱۴ کیلومتر انجام شد.

رحیمی ادامه داد: از افتخارات این گروه این بوده تمامی فعالیت‌های این گروه‌ جهادی  با نام شهید بلباسی عجین شده و حتی همسر شهید در خواب شهید بلباسی را دیدند که می‌گفت تنها چیزی که به درد من خورد همین خدمت محرومان و نیازمندان بوده است.

وقتی وارد فعالت‌های جهادی شدیم به اذعان تمام افراد گروه اثر کار خیر را همه به نوعی در زندگی خود به عینه لمس کردیم، هر کس به نوعی و این مسیر را با قوت ادامه می‌دهیم.

رضایت‌مندی برای ما یک دنیا ارزش دارد

وی بیان می‌کند: درست است به دنبال تشکر نیستیم ولی وقتی فعالیت‌های جهادی به نتیجه می‌رسد شاید به زبان ولی در نگاه‌ها احساس رضایت و تشکر موج می‌زند و همین رضایت‌مندی برای ما یک دنیا ارزش دارد.

به یاد دارم در یکی از روستاهای خوزستان یکی از دانش‌آموزان مدرسه تعریف می‌کرد بعد از دو ساعت پیاده‌روی مسیر خودم را به مدرسه‌ای می‌رسانم که چند ردیف سنگ و رویش چادر است و وقتی به مدرسه می‌آیم می‌بینم مدرسه را آب گرفته و توانستیم با کمک‌های خیران مدرسه‌ای احداث کنیم که نگاه‌ها و لبخند رضایت دانش‌آموزان هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

مسؤول قرارگاه جهادی علمدار مازندران تصریح می‌کند: هر سال در دستور کار گروه احداث خانه محرومان در دستور کار قرار دارد به‌طوری‌که خداوند توفیق داد و ساخت ۱۰ خانه محروم و چهار مدرسه در کارنامه این گروه جهادی است.

خدا را شکر می‌کنیم با وجود مسائل و مشکلات زندگی توانستیم فعالیت در گروه را ادامه دهیم در واقع مشکلات نه تنها ما را از مسیر دور نکرده بلکه این مسیر را با قوت ادامه دادیم مطمئنا آثار دعاهای خیر اشخاص بوده که ما را در زندگی بیمه کرده و در واقع دفترچه بیمه ماست.

 

 

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.