پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

این کلاه به چه قیمتی می ارزد؟+ تصاویر

اما… یک نوع کلاه هست که دیگه برای راحتی و آسایش خودش شخص سرش نمیذاره بلکه برای راحتی و آسایش بقیه سرش میذاره،

6

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: در دنیای امروز کلاههای مختلف با قیمتهای مختلف و اسمهای مختلف وجود دارد،بعضی کلاهها زنانه هستند،بعضی مردانه،بعضی ها لبه دارند بعضی بدون لبه،هر قومی و هر استانی هم کلاههای خاص به خودشان را دارند.بعضی حصیری اند،بعضی پارچه ای اند،بعضی چرمند. خلاصه کلاههای مختلفی وجود دارند که برای راحتی و آسایش سر خود می گذاریم و قیمتشون هم بستگی به طرح و جنس و مدلشون داره و ممکنه از چند هزار تومان تا چند صد هزار تومان هم قیمت داشته باشه بعد از چند وقت استفاده معمولا دیگه عوض می شوند.

 

اما… یک نوع کلاه هست که دیگه برای راحتی و آسایش خودش شخص سرش نمیذاره بلکه برای راحتی و آسایش بقیه سرش میذاره، برای حفظ وجب به وجب خاک ایران اسلامی،برای حفظ دین،من این نوع کلاه رو دیدم،خیلی قدیمی و زنگ زده بود، به نظر شما این کلاه قدیمی که عکسش هست و آنقدر تیروترکش خورد که سوراخ سوراخ شد و صاحبش هم به شهادت رسید چقدر می ارزه؟ شما بگید؟ هزار نومان؟ صدهزار؟یک میلیون؟ یک میلیارد؟چقدر؟ ( دلنوشته سروان پاسدار جواد کردان – فرمانده بسیج چهاردانگه)

 

IMG_1565

 

IMG_1547

 

IMG_1554

 

 

6 نظرات
  1. احمد کفشگر کیاسری می گوید

    با سلام واحترام ، من کلاهم افتخارم این است که نگهبان سر
    وسایه بان رخی باشم و دوست دارم حافظ اندیشه ای باشم زیر را که سر را خا ستگاه عشق وعلم می دانم من کلاهم دلم می خواهد تیغ سوزان آفتاب را تحمل کنم تا صاحبم در خنکا باشد ، در مقابل تازیانه سرما استقامت پیشه می کنم تا صاحبم گرم ودلخوش باشد ، من کلاهم در بین اقوام ارزش واعتبار خاصی دارم و نام های فراوان دارم .
    من کلاهی هستم شرمنده ،چرا که نتوانستم در مقابل آماج گلوله های دشمن از سر صاحبم مواظبت کنم او مرا گذاشت وآسمانی شد من برایش سیبل تیری شدم او در بهشت شاگرد اول شد ودر نزد خدای پست گرفت، صاحبم کبوتر شدو رفت ،من ماند م دنیای دلتنگی شاید تقدیر این بو د که تیر از من بگذرد تا کودکی بی پدر شود ومادری بی فرزند ، من کلاهم شاید ماندم تا صلوات و خوش آمد گویی نثار زایران کوی عشق کنم وبه آنها بگو یم ای آنکه دنبال عشق می گردید بیایید عشقکده همین جاست بیایید ، بیایید کعبه دلها همین جاست اگر مجنون شدید بیایید بیایید که سرزمین فرزند لیلی همین جاست…با تشکر از سروان کردان وسایت چهاردانگه نیوز که موجب تقریر دلنوشته برای این جانب شدید

  2. عین اله آزموده می گوید

    درود
    این نوع کلاه که امروزه دیگر کمیاب شده، برایم کلاهی است با ارزش بسیار زیاد که جان چندین نفر از همرزمانم را در عملیات والفجر ۶ نجات داد. امیدوارم به زودی بتوانم خاطرات یکی از همین نوع کلاه که در صبح روز عملیات والفجر ۶ جانفشانی کرده را بنویسم و تقدیم تاریخ کنم.
    ارادتمند. آزموده. بالاده

  3. کیاسری می گوید

    ابن کلاه کلاه عزت و شرف است. کلاهیست که این افتخار را داشت بر سر مردانی باشد که جان خود را با خدا معامله کردند. کلاهیست که سوراخ سورخ شد تا سر مردم ما کلاه نرود. این کلاه نشانه عزت و شرف مردمان ما می باشد.
    این کلاه افتخار ما است که نشان می دهد تا آخرین لحظه از دین و شرفمان دفاع می کنیم اما تسلیم نمی شویم.

  4. عباس کیاسری می گوید

    سلام/ضمن تشکر فراوان از جناب سروان کردان که همواره طرحهای نو و جدید دارند؛به نظر بنده این کلاه به بهشت می ارزد…

  5. جاودان می گوید

    سلام/جالب بود،دنیا به این کلاه نیارزد…

  6. یاور ولایت می گوید

    این کلاه قیمت ندارد فقط خریدارش خداست
    اما این کلاه به ما می گوید؟ عزت = شرافت=مردانگی =حجاب =غیرت=کجاست
    فقط باید بگیم شهدا شرمنده ایم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.