پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

این طلبه بساط سفر اربعین فراهم می‌کند

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| این روزها دل‌ها هوای سرزمین عشق دارد، کار دل است دیگر،‌ آنهایی که سال‌های قبل رفتند گویی دلتنگ‌تر از جاماندگان هستند و آنهایی هم که هنوز عازم نشدند، در حسرت می‌سوزند.

در این میان مهربانانی هستند که بساط سفر افرادی که در این حسرت می‌سوزند را فراهم می‌کنند؛ وصف حال افرادی که آنچه که را تجربه کردند نه فقط برای خود برای مردم می‌خواهند.

*اربعین خاص است

حجت‌الاسلام علی نورزاده زارمی رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران در این‌باره می‌گوید: اربعین خاص است این نه فقط حرف من بلکه حرف دل خیلی‌ها است که در این مسیر قرار گرفتند.

معتقدم اربعین انسان‌ساز است و هر کس به امام حسین (ع) وصل شود محال است از این راه بازگردد به همین دلیل طی کار آسیب‌شناسی از کمپ‌های اعتیاد داشتیم تصمیم گرفتیم زمینه حضور افراد را برای این سفر آماده کنیم.

مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی یاوران حضرت مهدی عج بیان می‌کند: طی این آسیب‌شناسی با فردی برخورد کردیم که اعتیاد داشت و باتوجه به ترک‌های مکرر و بازگشت به اعتیاد خانواده‌اش هم در رنج بودند و اعتیاد زمینه آسیب‌های دیگر را نیز برایش فراهم کرده بود به همین دلیل با هماهنگی‌های صورت گرفته زمینه حضور این فرد را به عتبات عالیات فراهم کردیم.

* دل‌ها به اباعبدالله وصل شود

چند سالی است از این ماجرا می‌گذرد ولی شاید باورتان نشود که این فرد نه تنها ترک کرد بلکه اکنون نمازش سروقت است برای خودش شغلی دست و پا کرده و باخبر شدیم امسال هزینه سفر خانواده‌اش را فراهم کرده که قرار است همسرش عازم این سفر معنوی شود.

*معجزه عشق را باید لمس کرد

به گفته نماینده طلاب و فضلای شهرستان نکا،  اینکه می‌گوییم اربعین انسان‌ساز است باید حسش کرد، البته به شرط اینکه انسان خودش را در معرض نسیم رحمت اباعبدالله (ع) قرار دهد، اینکه جمعیت‌های مختلف از ادیان و فرق‌های مختلف برای زیارت می‌آیند و هر سال بر این جمعیت افزوده می‌شود این همان معجزه عشق است که دل‌ها را به ابا عبدالله گره می‌زند.

*در تدارک اعزام گروه ۱۳۵ طلاب به عتبات هستیم

این طلبه ادامه می دهد: امسال هم لیست ۱۳۵ نفره از طلبه‌هایی که تاکنون به سفر اربعین اعزام نشدند را آماده کردیم تا زمینه مشرف شدن آنان هم فراهم شود و بتوانند از برکات این سفر پرخیروبرکت بهره‌مند شوند و در این زمینه هم ازطریق تسهیلات و هم ازطریق کمک‌های خیران ورود پیدا کردیم که امیدواریم تا پایان امسال توفیق این سفر نصیب این افراد شود.

وی می‌گوید: تاکنون ۱۶ بار توفیق حضور برای زیارت عتبات عالیات و قبر شش گوشه ارباب بی‌کفن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را داشتم اما زمان اربعین که می‌شود از خودبی‌خود می‌شوم و دلم می‌خواهد باز هم توفیق پیدا کنم، این همان شور حسینی است که اینگونه دل‌ها را شیفته و مجذوب خود می‌‌کند؛ چرا که این حسین است که جان‌ها و زندگی را آباد می‌کند و افراد را در مسیر درست زندگی قرار می‌دهد و امیدواریم همه از برکات این سفر پر خیر و برکت بی‌نصیب نمانند‌.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.