پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

این دختران؛ دغدغه حجاب دارند

0

خبرگزاری فارس استان مازندران- سرویس فرهنگی| در دنیای امروز که برخی در مُد و تقلید از دیگران غرق شده‌اند و سَرتَر بودن از بقیه را در باکلاسی می‌دانند، خانم‌های محجبه از «حجاب» صحبت می‌کنند و بر این باورند که مد در پوشش نیست بلکه باور عمیقی است که باوجودشان سِرشته شده. اما کاش همه با این باور آشنا بودند؛ این آرزوی همان افراد دغدغه‌مند است‌.

در کنار برخورد، تذکر و بی‌محلی کردن به بدحجاب یا شل‌حجاب‌های جامعه، اقدامات فرهنگی که تاثیرش قابل توجه است، توسط دلسوزان درحال اجراست؛ اقداماتی که بازخوانی آن خالی از لطف نیست . دختران دغدغه‌مند قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) و اداره  تبلیغات‌ اسلامی شهرستان بابلسر که دست به کار جالبی زدند.

*طرح دختر ایران، اقدامی جالب از دختران دغدغه‌مند

طرح دختر ایران، اقدام جالب گروه دختران قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی(ع) است؛ طرحی که در همان چند ساعت اول، آنقدر اتفاقات زیبا و ماندگاری را رقم زد که باید برای همه بیان کرد.

هوا ابری و صاف است؛ از آن روزهای بهاری که باید در مازندران باشی تا تجربه‌اش کنی. از یک‌ طرف ابری است اما آفتاب و گرمایش، تناسبی با هوای ابری ندارد. مکان اجرای طرح “دختر ایران” بر روی پل کابلی بابلسر که مکانی تفریحی و توریستی به شمار می‌رود، تعیین شده.

هرگاه مراسمی این چنینی برگزار می‌شود یک علامت سوال مقابل چشمان‌‌مان رخ می‌نماید، واقعا این انبوه جمعیت از کجا آمده‌اند؟ مسیر پل کابلی پر از دختران و بانوانی است که برای حضور در این مراسم لحظه‌شماری می‌کنند.
 

*شور و شوق جمعیت

متاسفانه این روزها نزد عده‌ای از آن دخترانِ پُرعیار، یکی از نشانه‌های ملی و دینی، یعنی حجاب که هم میراث گرانبهای ایمان و هم آئین به جا مانده از نیاکان ماست، دچار فراموشی و یا کم‌توجهی شده و در این مسیر، دسیسه همه جانبه رسانه‌ای و دیگر دلایل زمینه‌ای از سوی دشمنان، نقش مهمی را ایفا کرده‌است.

*قرارگاهی که فکر همه جا را کرد

گروه دختران قرارگاه، گویی فکر همه جا را کرده‌اند، برای همه، مراسم دارند؛ از کودکان گرفته تا بانوان مسن. نگاه‌های دختران، کودکان و خانم‌ها گویای همه چیز است؛ حتی در چشم‌هایشان هم لبخند رضایت موج می‌زند.

*طرح دختر ایران؛ در قاب میز هنر

به سراغ حجت‌الاسلام میکائیل محمدپور، مسؤول قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) استان مازندران می‌رویم و درباره هدف و جزئیات طرح دختر ایران می‌پرسیم که می‌گوید: طرح دختر ایران با نگاه هم وطن‌دوستی و با هدف حفظ این سنت الهی و  یادآوری صدف گرانبهای دختران مسلمان، بر روی پل کابلی که یک مکان تفریحی و توریستی در شهرستان بابلسر است، اجرا شد.

*بازارچه‌ای برای مشاغل خانگی

انشاءالله این اقدام حَسنه توسط گروه  ادامه خواهد داشت و  با توجه به جمعیت مسافران، در دیگر اماکن تفریحی شهرستان به ترویج فریضه واجب و لازم عفاف و حجاب خواهند پرداخت.

به گفته مسؤول قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) استان مازندران، این طرح به‌مناسبت دهه کرامت همراه با اجرای دیگر برنامه‌ها اعم از اجرای رادیویی زنده، اهدای بادکنک و گل به دختران و کودکان، استقبال از پرچم منور و خُدام محترم حرم مطهر رضوی، ایجاد بازارچه مشاغل خانگی بانوان بابلسری، میز هنر دختران، نورافشانی و دیگر برنامه‌های شاد با همکاری چند مجموعه دخترانه برگزار شد.

 

*چالش بستن شال و عکس یادگاری

وقتی صحبت‌های مسؤول قرارگاه تمام می‌شود، نگاهم با دخترانی گره می‌خورد که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند. به طرف‌شان می‌روم؛ اقدام جالب‌شان اهدای شال و روسری به دختران، با چالش بستن مدل‌های حجاب همراه با عکس یادگاری روی پل کابلی است؛ عکسی یادگاری که برایشان از هر چیزی ارزشمندتر است؛ چراکه تماشای این عکس یادآور حضورشان در این مراسم است.

اینکه حین اجرای این اقدام خودجوش و جهادی، خانواده‌های بسیاری بودند که با استقبال و بیان رضایت و لزوم این کار، دختران گروه را مورد تشویق و محبت قرار می‌دادند، نشان‌دهنده اهمیت حجاب در خانواده‌های ایرانی است.

*از لبخندهای دختران تا بغض‌های مادران

این مراسم اتفاقات زیبایی را رقم زد. از مادری که با اشک، دخترش را که حالا دیگر باحجابی کامل در مقابل او ایستاده به آغوش می‌گیرد تا دختری که وقتی در آیینه چهره خود را می‌بیند، از خوشحالی بغض راه گلویش را می‌بندد و یا دختری که اعضای گروه را برای این هدیه در آغوش می‌گیرد و برقِ چشمانش، نشان از ذوق درون او دارد. اینها همه یادآور همان فطرت پاکی است که این سنت الهی را به جان طنین‌انداز می‌کند.

*تبرک مهمانی از بهشت

از نکات برجسته این مراسم که بر شکوهش افزود، متبرک شدن آن توسط یک مهمان بهشتی بود! پرچم مُنور و حضور خُدام حرم مطهر رضوی در جمع رهگذران و مردم، شور خاصی به آن بخشید و دل‌ها را “امام رضایی” کرد.

*حجاب چاشنی مراسم شد

بازارچه بانوان با تولیدات دستی و اهدای هدیه به کودکان، از جلوه‌های دیگر این مراسم بود؛ مراسمی که با نام دختر ایران عجین شد و به همه نشان داد دختران ایران قدر گوهر وجودی خود را می‌‌دانند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.