پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایمن‌سازی راه‌های نور به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

0

سلیمان ایزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی زیر پوشش این اداره قرار دارد که متاسفانه با گذر زمان و وقوع حوادثی مانند سیل ، رانش زمین ، ریزش کوه و تصادفات،مناطقی از این جاده ها از ایمنی لازم در بخش ابنیه ، علائم ، تاسیسات و تجهیزات برخوردار نیست. 

وی اظهار داشت: همه ساله حدود ۳ میلیارد تومان اعتبارات شهرستانی و استانی برای این بخش تخصیص داده می شود که با توجه به طول مسیر راه ها و نیز وجود گردنه های برفگیر و روستاهای پراکنده پاسخگو نیست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت که از سال گذشته برای تخصیص این میزان اعتبار با مسئولان نهادهای ذیربط نامه نگاری شده و حتی در نشست های مختلف  نیز این موضوع مطرح و تاکید شد که حدود ۵۰ درصد از تصادفات جاده ای این شهرستان به تشخیص کارشناسان پلیس راه به دلیل غیر ایمن بودن راه های این منطقه بوده است ولی با این اوصاف اعتبار زیادی برای این منظور تخصیص پیدا نکرد.

ایزدی افزود : سال گذشته دولت نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت مسیرهای مانند لاویج ، سیاه سنگ ، گردنه لاوش و نیز چمستان اختصاص داد و در این بخش هزینه شد ولی برای ایمن سازی راه های اصلی و فرعی و حتی نگهداری این مسیرها باید ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شود.  

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در سطح ۲۲۰ روستا و چهار نقطه شهری را زیر پوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم  ۱۲۲ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/ ۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.