پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایستگاه تحقیقات کشاورزی در منطقه چهاردانگه ساری ایجاد شود

فرماندار شهرستان ساری گفت در بخش چهاردانگه بیش از 14 هزار هکتار گندم ، جو و برنج کشت می شود. در این بخش 120 هزار راس دام سبک و 8 هزار راس دام سنگین پرورش داده می شود.کشت گیاهان دارویی در بخش چهاردانگه و دودانگه مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

0

 

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از خبرگزاری فارس، جواد واحدی عصر امروز پس از بازدید وزیر جهاد کشاورزی از قابلیت‌های کشاورزی منطقه چهاردانگه ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش چهاردانگه مازندران بیش از 90 روستا دارد، که 14 هزار هکتار زمین آن زیر کشت گندم، جو و برنج است.

 

وی تصریح کرد: بیش از 120 هزار دام سبک و 8 هزار دام سنگین توسط دامداران منطقه پرورش داده می‌شود و 3 واحد تولیدی مرغ مادر در منطقه به فعالیت مشغول هستند.

 

فرماندار ساری خواستار تامین اعتبار مناسب برای تولید پایدار محصولات کشاورزی در منطقه دودانگه و چهاردانگه مازندران شد و گفت: ذخیره‌سازی آب کشاورزی در این منطقه مناسب نیست.

این مسئول خواستار ایجاد سد مناسب در منطقه بالادست ساری شد و گفت: برای جبران کمبود آب نیاز به ایجاد سد خاکی برای مهار آب‌های سطح منطقه داریم.

 

وی نداشتن جاده بین مزارع مناسب را از دیگر دغدغه‌های کشاورزان در مناطق بالادست و بخش مرکزی ساری دانست و افزود: دسترسی به زمین‌های کشاورزی در فصل بارندگی از مشکلات جدی مردم است.

 

واحدی در ادامه با اعلام اینکه زمینه برای کاشت درخت در اراضی شیب‌دار منطقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی برای استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی منطقه ایجاد شود.

 

این مسئول با اعلام اینکه کشت گیاهان دارویی در منطقه چهاردانگه و دودانگه مورد استقبال مردم قرار گرفت، گفت: زمینه برای بهره‌برداری مناسب کاشت گیاهان دارویی وجود دارد و نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه داریم.

 

فرماندار ساری در ادامه یکی از دلائل مهاجرت مردم منطقه چهاردانگه به شهرهای اطراف را نداشتن صرفه اقتصادی کاشت محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: کشاورزی مکانیزه در منطقه چهاردانگه و دودانگه پیگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.