پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد ۵۶ ایستگاه تفریحات دریایی در سواحل مازندران

0

مهران حسنی در حاشیه تجلیل از خبرنگاران شهرستان نور که در مجتمع گردشگری دشت نور برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: ایستگاه‌های تفریحات دریایی ذائقه بخشی از گردشگران را پاسخگو است.

وی افزود: ایجاد اسکله‌های تفریحی گردشگری در ساحل و دریا با همکاری سازمان بنادر، منابع طبیعی، محیط زیست و دریابانی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۶ موافقت اصولی در استان صادر شده است.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به رویکردی که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بحث گردشگری توسعه پایدار دارد تلاش می‌کند تا وجود این اسکله‌ها موجب مشکلات زیست محیطی نباشد، لذا نظر محیط زیست، حجت و دلیل برای صدور موافقت‌های اصولی است.

حسنی خاطرنشان کرد: اسکله‌های تفریحی جدای از محل قدم زدن و تمدد اعصاب با حمایت سرمایه‌گذاران می‌تواند در قالب ایجاد محل پذیرایی و فروشگاه‌ها، به ویژه فروشگاه‌های صنایع دستی با حفظ مسائل زیست محیطی و مراکز اقامتی را روی دریا و اسکله داشته باشیم.

وی افزود: در این بخش می‌توان از تجربیات کشورهای همسایه در حوزه دریای خزر که به نسبت در بخشی از عمق کمتری برخوردار هستند و امکاناتی را مستقر و خدمات ارائه می‌دهند به نحو بهینه برای جذب گردشگر استفاده کرد.

معاون گردشگری مازندران با بیان اینکه اداره‌کل گردشگری پیوند بسیار نزدیک با محیط زیست دارد، اظهار کرد: در حوزه سواحل و دریا با همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد در خور شان از آن استفاده نمی‌شود، بنابراین حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری و ساماندهی سواحل علاوه بر جذب گردشگر می‌تواند بخشی از هزینه‌های دولت از جمله هزینه‌های ایجاد و نگهداری شناگاه‌ها، نجات غریق و … را کاهش داده و توسط سرمایه‌گذار تامین شود.

وی با بیان اینکه تنوع گردشگری در شهرستان نور بسیار زیاد و مجموعه استان در این بخش نیازمند حضور سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری است، گفت: مجتمع گردشگری دشت نور در این شهرستان که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت‌های خوبی داشته می‌تواند برای سرمایه‌گذاران نمونه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.