پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد کمپ در مسیر چشمه سورت در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، در خصوص ایجاد کمپ در محورهای مواصلاتی به این استان، اظهارداشت: سه محور پیشنهادی برای ایجاد کمپ، چالوس، چشمه سورت کیاسر ساری و سوادکوه باید در دستور کار قرار گیرد.

0

 

به گزارش خبرنگار مهر، سالانه میلیونها مسافر به مازندران سفر می کنند که بخشی از آنان در خانه و ویلاهای اسیتجاری اقامت می کنند ودر حال حاضر ۵۰ هزار ویلا و مرکز اقامتی خصوصی در مازندران شناسایی شده که بخش ناچیزی از آن مجوز دریافت کرده اند.

 

نبود مشوق های حمایتی، قدیمی بودن تجهیزات این مراکز، واهمه از اخذ مالیات و عوارض از جمله دلایلی است که مالکان بسیاری از ویلاهای اسیتجاری رغبت به دریافت مجوز نداشته باشند.

 

از سوی دیگر شناسایی و ثبت نشدن ویلاهای اسیتجیاری پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و امنیتی خاص خود را داراست که توجه به این مهم بسیار ضرروی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برای کاهش آسیب چادر خوابی در این استان شهرداران باید از هر فرصتی برای ایجاد کمپ های ارزان قیمت تلاش کنند.

 

دلاور بزرگ نیا، در خصوص ایجاد کمپ در محورهای مواصلاتی به این استان، اظهارداشت: سه محور پیشنهادی برای ایجاد کمپ، چالوس، چشمه سورت کیاسر ساری و سوادکوه باید در دستور کار قرار گیرد.

 

IMG12503957

 

وی اذعان داشت: با توجه فضای سخت پس از افزایش تحریم ها و قیمت نفت باید برای برون رفت از وابستگی به نفت، توسعه گردشگری است که فقط جهت گیری نظام را نشان می دهد.

 

بزرگ نیا با بیان اینکه اگر خواهان میزبانی جدی مسافران بویژه خارجی هستیم باید برنامه ریزی مناسب ارائه داده شود، افزود: گردشگران خارجی می توانند با ورود به استان و کشور درآمدزدایی بیشتری برای استان استفاده کند.

 

وی بیان کرد: کمیته های ۱۱ گانه ستاد با توجه به فعالیت باید به میزان حجم فعالیت و تلاش های خود فضای اطمینان بخشی برای مسافران و گردشگران بوجود آورند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خصوص آمار سفر مسافران و گردشگران به استان، اذعان داشت: آمار سفر مبنی بر همه مسافران و گردشگران نیست بلکه مبتنی بر تعداد تخت های رسمی و غیر رسمی در اماکن اسکان است.

 

وی در خصوص آمار ویلاها در استان گفت: ۵۰۰  ویلا زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در حال حاضر با همکاری نیروی انتظامی در شرف اخذ مجوز هستند و بیش از ۵۰ هزار ویلا در مازندران مهمانپذیر هستند که هنوز ساماندهی آنها انجام نشده است.

 

وی با توجه به برنامه های تعریف شده ستاد تسهیلات سفر در خصوص آموزش اعضای این ستاد مازندران و گلستان، گفت: ستاد تسهیلات سفر سال جاری برای نخستین بار دوره آموزشی ۸ ساعته در دستور کار قرار گرفته است و برای برگزاری دوره آموزشی اعضای ستاد تسهیلات اعتباراتی پیش بینی شده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: همه کمیته های ستاد تسهیلات سفر باید نقطه قوت ها و ضعف های خود در سال جاری و گذشته در حوزه پذیرایی مهمانان نوروزی و تابستانی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

 

علیرضا یونسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باید راهکارهایی برای تقویت قوت و کاهش ضعف ها ارائه داده شود.

 

معاون سیاسی استانداری مازندران در خصوص بازدیدهای مختلف گردشگران به اماکن تاریخی و تفریحی، اذعان داشت: باید تمام امکانات استقراری، تردد، تغذیه و سایر خدمات باید در اختیار گردشگران قرار گیرد.

 

یونسی با بیان اینکه مازندران یک استان فرهنگی همانند انقلاب، رهبران ایران، دین و مذهب فرهنگی است، افزود: باید برای بهبود معیشت مهمانان و گردشگران سازوکارهایی تعریف شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای جذب گردشگران و مسافران به مازندران همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی تعامل و همکاری داشته باشند و جذب گردشگر و مسافر موجب افزایش درآمدزدایی استان می شود که باید سازوکارهایی تعریف شود.

 

یونسی بیان کرد: با توجه به مشکلات زیرساخت ها در استان باید برای رفع آن برنامه ریزی و راهکارهایی صورت گیرد.

 

علی شادمان مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در خصوص ارائه آموزش به اعضای ستاد تسهیلات سفر، گفت: باید آموزش های حرفه ای متناسب با شغل و حرفه افراد ارائه شود و باید آموزش لازم در خصوص اخلاق مداری و برخورد با مسافران در دستور کار متولیان قرار گیرد.

 

مجری طرح ساماندهی خانه مسافر مازندران گفت: از بیش از ۵۰ هزار واحد اقامتی استان، پنج هزار و ۷۰۰ واحد شناسایی شده است و یک هزار و ۳۸۰ واحد آن پروانه گرفتنند.

 

هوشنگ مرادی در جلسه طرح خانه مسافر در استان مازندران با بیان اینکه از سال ۸۶ در اجرای این طرح برنامه دارد، گفت: اولویت اول شرکت بهشت گستر خزر اقامت گردشگران در هتل ها است.

 

وی افزود: واقعیت این است که گردشگران عرب تمایل زیادی برای اقامت در این واحدهای ویلایی دارند که اگر شناسایی و سازماندهی و نظارت نشود روند اسکان توسط واسطه ها و دلالان ادامه می یابد.

 

وی از تدوین فراخوان این شرکت برای صاحبان ویلاها تحت عنوان خانه مسافر خبر داد و گفت: در این فراخوان مشوق های حمایتی برای قانونی کردن این روند تعیین شده است.

 

وی گفت: این ظرفیت در استان وجود دارد و مردم نیز برای اقامت از این ظرفیت ها استفاده می کنند اجرای طرح خانه مسافر برای ساماندهی بر نحوه استفاده از این اماکن ضمن حفظ امنیت گردشگری موجب اقامت طولانی تر و پاسخگویی بهتر به سلایق مردم خواهد بود.

 

در نوروز سال ۹۳ بیش از ۹ میلیون مسافر در مازندران اقامت داشتند که بخش عمده آنان در ویلاهای اسیتجاری اسکان یافته بودند و اعمال مشوق های حماتی برای بهسازی و نوسازی تجهیزات مراکز اقامتی، ساماندهی تابلوبدستان، می تواند در تشویق مالکان خانه های ویلایی برای دریافت مجوز و ساماندهی این بخش اثرگذار باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.