پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد طرح ۳ لکه منطقه آزاد مازندران دوباره به صحن مجلس می‌رود/وعده اشتغال ۱۰ هزار نفری در شرق مازندران

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، غلامرضا شریعتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در نکا اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد سرخس، دوغارون و مازندران از لایحه مصوب مجلس شورای اسلامی است که به شورای نگهبان ارائه شد و این شورا به سه لکه بودن منطقه آزاد مازندران ایراد گرفته و تاکید بر یک لکه بودن منطقه آزاد مازندران داشتند که اکنون با رفع مشکلات و معایب با همان سه لکه امیرآباد، چپکرود و نوشهر دوباره به صحن مجلس ارائه می‌شود.

وی گفت: گزارش منطقه آزاد مازندران با سه لکه امیرآباد، چپکرود و نوشهر، با همفکری مجمع نمایندگان مازندران و استاندار برای ارائه به صحن مجلس آماده شده است که امیدواریم در این صحن رأی لازم را اخذ و نهایی شود تا شاهد شکوفایی در این بخش باشیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ۲۰ ماهه مجلس شورای اسلامی افزود: در این مدت عمده مصوبات مجلس به سمت و سوی امور اقتصادی بوده است و عمده قوانین در بخش های مختلف جهش تولید، مسکن، امنیت غذایی، مالیات، کسب و کار و.. به سمت مسائل اقتصادی بوده است.

شریعتی خاطر نشان کرد: با توجه به دغدغه رهبری در طول سال‌های گذشته در راستای جوانی جمعیت، مجلس در این بخش هم با توان لازم پای کار آمده و در این راستا تلاش فراوان دارد و همچنین لجام گسیختگی فضای مجازی هم سر و سامان گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به حوزه انتخابیه خود در شهرستان‌‌های بهشهر، نکا و گلوگاه خاطر نشان کرد: موضوع اشتغال و بیکاری مهمترین معضل منطقه است که با توجه به وجود بیکاری ۹ تا ۹.۵ درصدی استان مازندران، شرق این استان دارای بیکاری بین ۱۸ تا ۱۸.۵ درصد است و این مسأله مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است که در همین راستا به سمت آمایش سرزمینی رفته و شرق استان به عنوان قطب صنعتی معرفی شد تا سرمایه‌گذاران به این سمت سوق پیدا کرده و اقتصاد و اشتغال شکوفا شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرک یک‌هزار هکتاری سردار سلیمانی که متعلق به اراضی بانک زمین است در شرق مازندران به شهرک صنعتی اختصاص پیدا کرده که معادل کل شهرک‌های صنعتی مازندران است، ادامه داد: با تابوشکنی در احداث صنایع بزرگ استان مازندران به سمت و سوی ایجاد صنایع بزرگ حرکت کرده و تلاش داریم تا به زودی صنایعی همچون پتروشیمی، فولاد، مس و پتروپالایش در شرق مازندران قوت گیرد.

وی گفت: با ایجاد این صنایع بزرگ و اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی، برای قریب به ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و با بیکاری در منطقه خداحافظی خواهیم کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات تنش آبی، راه‌ها و بهداشت و درمان و… یادآور شد: عمده تلاش مجلس برای رفع محرومیت‌ها از روستاهاست که در این بخش هم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان مازندران برای رفع نیازمندی‌های روستایی اختصاص یافته است که با توجه به تنش بالا در آب و جاده شرق مازندران تلاش داریم تا بخش عمده‌ای از این اعتبارات برای شرق مازندران جذب شود.

 

به گفته شریعتی، در بخش اینترنت و پوشش موبایل هم شرق مازندران با مشکلاتی روبروست که رد این حوزه هم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که اکنون بسیاری از دکل‌ها برافراشته شده است تا مردم از فضای ارتباطی مناسب برخوردار شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه فجر امسال هم با توجه به اینکه گازرسانی به روستاها با قوت در حال انجام است و از نیازهای مهم منطقه است، گازرسانی به ۲۴ روستا در شرق مازندران با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

وی گفت: تلاش مجمع نمایندگان مازندران بر افزایش ضریب بودجه استانی است که اکنون ضریب برخورداری ما ۴ درصد از کل بودجه کشوری است و تلاش داریم تا به ۶ درصد برسد و شاهد رشد قابل توجهی در توسعه استان باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.