پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد سد انحرافی راه نجات شالیزارها در بحران آب

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سلیاکتی روستایی در هفت کیلومتری شهر نور با جمعیتی حدود 2 هزار نفر و وسعت حدود 450 هکتاراز توابع بخش مرکزی و درجاده نور به چمستان واقع شده است.

سلیاکتی 14 آلاله سرخ را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده وهمچنین وجود 10 چهره علمی، فرهنگی و ورزشی این منطقه را متمایز از دیگر روستاهای بخش مرکزی کرده است.

عمده مشکلات روستا را می توان مسکوت بودن پل سلیاکتی واقع در جاده نور به چمستان که تصادفات بسیاری را به همراه داشته  و نیمه تمام ماندن دیوار حفاظتی رودخانه آن، افت فشار آب و برق و همچنین عدم  وجود سالن و امکانات ورزشی و کتابخانه عنوان کرد.

ابوذرسبحانی دهیارروستای سلیاکتی در گفت‌وگوبا ایسنا با تبریک 14 تیرماه روز دهیاربه همه دهیاران زحمتکش عرصه تلاش و سازندگی روستاها اظهار کرد: روستای سرسبزسلیاکتی با دارا بودن بیشترین زمین های برنج در منطقه به دلیل دست نخورده بودن زمین های کشاورزی و حفظ زمین های شالی نیاز مبرم به سد انحرافی هدایت آب ها به زمین های شالی در مواقع بحران آب  دارد.

وی افزود: البته ناگفته نماند که سد الیمالات در سال های گذشته به همین منظورو مختص کشاورزان احداث شد اما  در حال حاضر با تبدیل شدن این سد به منطقه گردشگری و تفریحی،دیگر آب موجود در آن برای کشت برنج استفاده نمی شود.

سبحانی با اشاره به این که دهیاری به‌عنوان نهاد مردمی نقش سازنده‌ای در فرهنگ عمومی و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها دارد تصریح کرد: با انتخاب دهیاران در روستا فعالیت های عمرانی و فرهنگی بسیاری در روستاها انجام شد که شاید همه فعالیت دهیاران به چشم مردم روستا دیده نشود اما نتیجه اش ماه ها یا شاید سال ها بعد مشاهده می شود.

سبحانی در ادامه با اشاره به این که طی سالهای گذشته تقاضای داشتن پایگاه اورژانس 115 و آتش نشانی را داده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده نور به چمستان هیچ پایگاه امدادی وجود ندارد؛ علیرغم پیشنهادات ارائه شده تاکنون هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفت.

دهیار روستای سلیاکتی با اشاره به این که این روستا دارای ظرفیت های فراوانی است یادآورشد: تلاش و همت ما و اعضای شورا در روستا با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی به نتیجه ای مطلوب جهت رشد و آبادانی روستا می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.