به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نجفی عصر یکشنبه در کمیسیون ایمنی راهها ضمن گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل اظهار داشت: ایمنی باعث توسعه اقتصادی در کشور میشود و حساسیتها در این بخش توسط همکاران ما بسیار جدی گرفته میشود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده ایمنی در محورهای مازندران، افزود: اقدامات ایمنی شامل خط کشی، نصب تابلو و علائم، نصب جداکنندهها، بحث روکش آسفالت، ایجاد نیوجرسی و حذف گارد ریلها و برنامهریزی برای ساخت دور برگردان و حذف بریدگی را در دستور کار داریم وبریدگی در محورهای چهار خطه را تبدیل به دوربرگردان خواهیم کرد.
وی هزینه حذف هر بریدگی و ایجاد دوربرگردان را ۲ میلیارد تومان بر اساس برآورد سال ۹۸ اعلام کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده ایمنسازی محورهای مازندران، از کاهش میزان تلفات جادهای استان طی سه سال پیاپی خبر داد وبا اعلام اینکه نهضت روکش آسفالت را در محورهای استان مازندران آغاز کردیم، گفت: برنامهریزی برای اجرای این پروژه از بهشهر تا رامسر آغاز شده است.
نجفی با اشاره به مشکلات ناشی از رانش و ریزش جادهای در سطح استان مازندران، گفت: با آغاز سال جاری میزان ریزش و لغزش ما به نسبت سال گذشته افزایش داشته است اما تلاش کردیم که در کمترین زمان محورهای استان بازگشایی شود.
وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حذف گاردریل و ایجاد نیوجرسی، گفت: ایجاد نیوجرسی ساری تا آمل و کمربندی قائمشهر در مرحله مناقصهگذاری قرار دارد ودر سایر نقاط استان هم برنامهریزی برای ایجاد نیوجرسی در دستور کار است و برای حفظ زیبای و جلوگیری از خستگی رانندگان ایجاد نیمنیوجرسی و بحث فضای سبز را عملیاتی کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران مهمترین تهدیدها و آسیبهای جادهای در استان را اجرای پروژههای عمرانی حاشیه راهها اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم دغدغه مسائل ایمنی و راهداری از بابت پروژههای عمرانی حاشیه راهها در استان تنها در بحث راه روستایی ۸۰ میلیارد تومان خسارت به بدنه راه استان وارد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نجفی عصر یکشنبه در کمیسیون ایمنی راهها ضمن گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل اظهار داشت: ایمنی باعث توسعه اقتصادی در کشور میشود و حساسیتها در این بخش توسط همکاران ما بسیار جدی گرفته میشود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده ایمنی در محورهای مازندران، افزود: اقدامات ایمنی شامل خط کشی، نصب تابلو و علائم، نصب جداکنندهها، بحث روکش آسفالت، ایجاد نیوجرسی و حذف گارد ریلها و برنامهریزی برای ساخت دور برگردان و حذف بریدگی را در دستور کار داریم وبریدگی در محورهای چهار خطه را تبدیل به دوربرگردان خواهیم کرد.
وی هزینه حذف هر بریدگی و ایجاد دوربرگردان را ۲ میلیارد تومان بر اساس برآورد سال ۹۸ اعلام کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده ایمنسازی محورهای مازندران، از کاهش میزان تلفات جادهای استان طی سه سال پیاپی خبر داد وبا اعلام اینکه نهضت روکش آسفالت را در محورهای استان مازندران آغاز کردیم، گفت: برنامهریزی برای اجرای این پروژه از بهشهر تا رامسر آغاز شده است.
نجفی با اشاره به مشکلات ناشی از رانش و ریزش جادهای در سطح استان مازندران، گفت: با آغاز سال جاری میزان ریزش و لغزش ما به نسبت سال گذشته افزایش داشته است اما تلاش کردیم که در کمترین زمان محورهای استان بازگشایی شود.
وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حذف گاردریل و ایجاد نیوجرسی، گفت: ایجاد نیوجرسی ساری تا آمل و کمربندی قائمشهر در مرحله مناقصهگذاری قرار دارد ودر سایر نقاط استان هم برنامهریزی برای ایجاد نیوجرسی در دستور کار است و برای حفظ زیبای و جلوگیری از خستگی رانندگان ایجاد نیمنیوجرسی و بحث فضای سبز را عملیاتی کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران مهمترین تهدیدها و آسیبهای جادهای در استان را اجرای پروژههای عمرانی حاشیه راهها اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم دغدغه مسائل ایمنی و راهداری از بابت پروژههای عمرانی حاشیه راهها در استان تنها در بحث راه روستایی ۸۰ میلیارد تومان خسارت به بدنه راه استان وارد شده است.