پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد اشتغال ۲۰۰ نفره یک کانون مسجد در مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام رجب نعمتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران با اعلام اینکه ۲۸ سال از فعالیت کانون مساجد در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: هزار و ۱۷۶ کانون در سطح استان فعال هستند که ۷۸۴ کانون در حوزه روستایی است که ۲۲ کانون استان مازندران مجوز فعالیت الکترونیکی را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در سال جاری به جهت شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم که فعالیت فرهنگی را در بستر مجازی پیگیری کنیم.

مدیر ستاد فهما مازندران از پیگیری ۳۳ مسجد استان مازندران برای دریافت مجوز کانون خبر داد و افزود: پیگیری اداری این مساجد در دستور کار است که به تعداد کانون‌های مساجد استان اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده کانون مساجد در سطح استان مازندران، از پیگیری و تامین  مواد غذائی طی چهار مرحله بین نیازمندان خبر داد.

نعمتی ادامه داد: مازندران در بحث تفیسر قرآن جز استان‌های برتر کشور انتخاب شده است و با تلاش‌های انجام شده طرح هر مسجد یک خبرنگاران را در ۹۱۲ کانون مسجد استان پیگیری کردیم.

وی به اجرای طرح شنبه‌های کتاب در سطح کانون مساجد استان اشاره کرد و گفت: در این بخش ۶۰۰ جلد کتاب توسط افراد فعال در کناون خلاصه نویسی و در اختیار اعضای کانون مساجد استان مازندران قرار گرفته است.

سرپرست کانون مساجد مازندران در ادامه از ورود کانون‌های مساجد برای آموزش در طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: طرح کارآفرینی کانون مساجد مازندران در روستای خرما کلا که توسط نادعلی زاده در حال اجرا است منجر به ایجاد شغل برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان قائمشهر شده است.

وی اضافه کرد: طرح‌های مشابه از این دست نیز در شهرستان‌های بهشهر در حال اجرایی شدن است اما طرح کانون خرما کلا قائمشهر به عنوان نمونه کشور انتخاب شده و محصولات آنها حتی به مرحله صادرات نیز رسیده است.

مسؤول ستاد فهما استان مازندران خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصادی و ترویج کارآفرینی ۳۴ کانون مساجد استان مازندران ورود پیدا کرده و با توجه به موفقیت که در طرح خرما کلا استان مازندران کسب شده است بنا داریم از تجربیات این طرح در سایر نقاط استان مازندران و حتی در کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نحوه مناسب این طرح حتی مورد توجه مدیران جهاد کشاورزی استان و مسئوولان بنیاد برکت در کشور قرار گرفته است و برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات تولید شده این منطقه در دستور کار قرار دارد.

نعمتی در ارتباط با استفاده از ظرفیت زیرساختی کانون در سطح روستاها، بیان کرد: تفاهمنامه‌ای با مجموعه هلال احمر استان کمک در زمان بحران منعقد شده است که از ظرفیت اطلاعاتی کانون برای شبکه سازی استفاده کنند.

وی همچنین از همکاری با آموزش و پرورش استان مازندران برای اجرای طرح سوادآموزی خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های ۹۷ در استان مازندران انجام شده است.

مسوؤل ستاد فهما ماستان مازندران با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ها هر روستای بالای هزار نفر جمعیت می‌تواند برای فعالیت در کانون مساجد پیگیری‌های لازم را انجام دهد، افزود: برای ایجاد کانون مساجد در سطح روستاها و حتی شهرهای استان نیاز به همکاری اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی داریم.

وی همچنین از شناسایی آسیب‌های اجتماعی در منطقه عباس آّباد نکا با توجه به فعالیت کانون مساجد در دل این منطقه خبر داد و گفت: اطلاعات کافی درباره معضلات و مشکلات این منطقه در اختیار داریم که کانون مساجد ظرفیت بسیاری خوبی در این منطقه ایجاد کرده است.

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.