پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اگر اقدام های بهداشتی نبود تولید تخم مرغ در کشور متوقف می شد

0

علیرضا رفیعی پور روز شنبه در آئین افتتاح همزمان ۸۰ پروژه شاخص بخش کشاورزی مازندران که با محوریت شهرستان تنکابن برگزار شد، افزود: دشمن تلاش داشت تا با فشار حداکثری تولید را در کشور متوقف کند اما این افتتاح‌ها نشان داد که توطئه‌های آنها خنثی شده و نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

او ادامه داد: این افتتاح‌ها نشان دهنده عزم جدی مسئولان در رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی در حوزه امنیت غذایی است و باید این روند ادامه داشته باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

رفیعی پور به اقدام‌های بهداشتی انجام شده در حوزه دام و طیور کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آنفلوانزا حاد پرندگان در دو سال گذشته بسیار خطرآفرین بود که با تمهیدهایی که اندیشیده شد توانستیم تا حدود ۹۸ درصد آن را کنترل کنیم.

او تب کریمه کنگو را بیماری مشترک بین انسان و حیوان دانست و تصریح کرد: تا سال ۸۹ تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری ۲۴ نفر بود که در سال‌های اخیر با کارهاهایی که صورت گرفت این رقم به پنج نفر کاهش یافت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی در شهرهای پرجمعیت را ضروری دانست ولی در عین حال اعلام کرد که نیازی نیست همه شهرها از این امکان بهره مند باشند چرا که با ماشین‌های یخچال دار می‌توان گوشت را به شهرهایی که کشتارگاه‌های صنعتی ندارند انتقال داد.

وی یادآور شد: مردم پس از نگهداری گوشت در یخچال به مدت ۲۴ ساعت می‌توانند با خیال راحت آن را مصرف کنند.

اکنون دو مجوز احداث کشتارگاه صنعتی در شهرهای مرزن آباد و نشتارود واقع در غرب مازندران صادر گردیده و دو کشتارگاه سنتی در شهرهای رامسر و مرزن آباد نیز تعطیل شده‌اند.

همزمان با هفته جهاد کشاورزی امروز بهره برداری از ۸۰ پروژه بخش کشاورزی استان مازندران با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان تنکابن آغاز شد.

برای تکمیل و راه اندازی این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان هزینه شده است. با بهره برداری از این تعداد پروژه‌ها برای ۲ هزار و ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

این پروژه‌ها شامل ۵۹ پروژه در بخش آب و خاک، ۶ پروژه دام و طیور، هفت پروژه زراعی و باغی، یک پروژه شیلاتی و هفت پروژه صنایع تبدیلی مجموع پروژه‌هایی بوده است.

با بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی ۱۴۷ روستا و هشت هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.

در شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران سالانه پنج هزار تن گوشت سفید و سه هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

۷۵۱۳/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.