پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اُپرای "عاشورا" در استان مازندران اجرا می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد مازندران، اُپرای عاشورا نخستین اثری است که بر اساس تئوری احیای اپرای ملی بهروز غریب‌پور تولید و توسط خود او نوشته، طراحی و کارگردانی شده است و با آهنگسازی بهزاد عبدی به اجرا درآمده است.

اپرای عروسکی عاشورا در شمار پرمخاطب ترین آثار گروه تئاتر عروسکی آران در خارج از ایران محسوب می‌شود.

بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر آران و کارگردان اپراهای عروسکی درباره جدیدترین فعالیت گروه در زمینه اجرای اپراهای عروسکی گفت: با میزبانی اداره کل ارشاد مازندران قرار شد تا اپرای عاشورا را در شهر بابل اجرا کنیم از این رو به این شهر سفر کرده ایم و در حال آماده‌سازی اپرا برای اجرا هستیم.

وی درباره زمان و مکان اجرای اپرای عاشورا در شهر بابل افزود: قرار است روزهای 25 تا 27 مهر این اثر را در سالن دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهر بابل روی صحنه ببریم.

کارگردان اپرای عاشورا با اشاره به ظرفیت 500 نفره سالن اظهار امیدواری کرد: در سه اجرا مخاطبان و علاقه‌مندان به تماشای این اپرا بنشینند.

سرپرست گروه تئاتر آران درباره احتمال اجرای اپرای عاشورا در استان‌های دیگر ایران، گفت: استان‌های خوزستان و اصفهان نیز مایل هستند که از اجرای این اثر میزبانی کنند و ما بعد از اجرای اپرای عاشورا در استان مازندران درباره اجرا در این دو استان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.