پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اولین رکورد طناب‌زنی در مازندران ثبت شد

0

هادی مقدری امیری کارمند پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در این رکوردگیری که با حضور اعضای کمیته مهارت های فردی مازندران برگزار شد ، چهار ساعت و ۳۰ دقیقه بدون توقف طناب زد تا اولین رکورد طناب زنی مقاومتی مازندران را ثبت کند.

این کارمند ۳۶ ساله در این مدت ۴۰ هزار بار بدون هرگونه خطا، طناب زد.

مسئول کمیته مهارت های فردی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : رکورد طناب زنی هادی مقدری به عنوان بالاترین و اولین رکورد در استان مازندران به ثبت رسیده است.

مولود کفشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اینکه این کارمند دانشگاه علوم پزشکی ادعا کرده بود که تا هشت ساعت متوالی می تواند طناب بزند ، ولی در رکورد گیری مدت زمان چهار ساعت و نیم را ثبت کرد.

وی با اعلام این که تاکنون ادعاهایی برای ثبت رکورد طناب زنی از سوی ورزشکاران استان مطرح و آزمایش شده بود ، گفت : تا پیش از این هیچ یک از ادعا کنندگان موفق نشده بودند بدون خطا حتی به مدت یک ساعت متوالی پیش بروند.

کفشی افزود : در حال حاضر از شهرهای گلوگاه و رامسر نیز پیشنهادی برای ثبت رکورد در طناب زنی داریم که طی هفته های آینده برای رکوردگیری برنامه ریزی خواهیم کرد.

طناب زنی ، پریدین از روی طناب است که باعث افزایش ظرفیت قلبی تنفسی شده و به دلیل فشاری که بر استخوان‌ های اندام تحتانی وارد می ‌کند، خاصیت ضد پوکی استخوان دارد و موجب تقویت عضلات و تاندون‌ ها می‌ شود.

در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می شوند و آمادگی لازم را برای انجام فعالیت های روزانه به دست می آورد. کسی که فعالیت خود را بر طناب زدن استوار کند، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می کند و این خود عملی اساسی در جهت تقویت عضلات بدن است.

طناب زنی یکی از ورزش های تاثیرگذار در تقویت قلب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.