پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای پلاسما در مازندران توسط بهبود یافتگان کرونا برای درمان بیماران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با شیوع کرونا و قرنطینه خانگی به‌دلیل کاهش مراجعات ذخایر خونی استان حدود 60درصد کاهش یافت و از آن زمان تاکنون حضور مستمر مردم این کاهش به حدود 12 تا 15 درصد رسید.

وی افزود: باتوجه به عمر فرآورده‌های خونی تاکید بر حضور مستمر و پررنگ اهداکنندگان است تا با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نشویم.

مدیرکل انتقال خون مازندران به پویش شکرانه سلامت اشاره کرد و گفت: به بهبودیافتگان کووید ١٩ که یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده  اعلام کردیم تا به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان با اهدای پلاسما در مرکز انتقال خون بابل به یاری بیماران درگیر با این ویروس بشتابند.

 

این مسؤول با اعلام اینکه تاکنون 46 نفر از مازندرانی‌ها موفق به اهدای پلاسما شدند، اضافه کرد: به‌طور حتم آنتی‌بادی‌های ایجاد شده در بدن آنها در بهبود بیماران موثر خواهد بود.

پوریانی یادآور شد: پلاسما بخش مایع  زرد رنگ خون است که ٥٥ درصد خون را تشکیل می دهد و اهدای آن امری معمول و شناخته شده در جهان است و هیچگونه تأثیری در افت میزان خون اهداکنندگان نخواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 10هزار و 972 نفر از اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند، افزود: از این تعداد 8هزار و 878 نفر موفق به اهدای خون شدند که 5هزار و 329 نفر اهداکننده مستمر، 2هزار و 307 نفر باسابقه و یک‌هزار و 242 نفر باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران اظهار کرد: از میان اهداکنندگان در ماه مبارک رمضان 8هزار و 590 نفر مرد و 288 نفر از بانوان بودند.

پوریانی در پایان گفت: به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی O- و A+ و B+ و B- نیاز داریم که لازم است اهداکنندگان همانند گذشته حضور مستمر و پررنگی در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند، به این دلیل که نیاز خون برای بیماران دائمی و همیشگی است.

 /86034/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.