پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای هزار بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند مازندران

0

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اهدا هزار بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا منطقه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی بعد از ظهر امروز در آیین اجرای طرح مهر تحصیلی که در سالن توحید بهشهر با هدف اجرای نیت واقف و اهدا کمک‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد، اظهار کرد: موقوفات بسیاری در مازندران با نیت‌های مختلفی وجود دارد که نشان دهنده نگاه بلند واقفان خیراندیش است.

وی با بیان اینکه موقوفات موجب خوشحالی بسیاری از خانواده‌های نیازمند شده است، تصریح کرد: در اجرای طرح مهر تحصیلی از محل موقوفه میرزا مهدی‌خان اشرفی هزار بسته کمک تحصیلی به ارزش یک میلیارد ریال به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه حدود 70 درصد نیات موقوفات استان مربوط به عزاداری برای امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر است، گفت: در گذشته واقفان بیشتر برای اطعام‌دهی وقف می‌کردند اما امروزه ما در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و تحصیل دچار مشکلاتی هستیم که نیاز است واقفان در انجام وقف‌های جدید به نیازهای روز جامعه توجه کنند.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی با بیان اینکه اوقاف فقط می‌تواند در راستای نیت واقف عواید موقوفات را هزینه کند، افزود: اوقاف در زمان تحریم پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه را با کمک مردم و موقوفات در مرحله اجرا دارد که موجب اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه موقوفات برای شخص خاصی نیست بلکه برای مردم و جامعه هدف نیت موقوفه است، خاطرنشان کرد: اوقاف از نظر شرعی و قانونی نمی‌تواند انحرافی در اجرای نیت واقف ایجاد کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران یادآور شد: میرزا مهدی‌خان اشرفی که اقدام به وقف کرده است نامش برای همیشه ماندگار خواهد بود و برای همیشه عواید این موقوفه صرف هزینه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.