پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای مجوز آموزشی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در پنجمین روز از هفته دامپزشکی با شعار دامپزشکی آموزش و پژوهش، تفاهم‌نامه آموزشی اداره کل دامپزشکی مازندران با اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای مازندران انعقاد شد.

 این تفاهم‌نامه آموزشی با حضور حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی و سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران برگزار شد.

 حمزه آقاپور کاظمی اظهار کرد: هدف از این تفاهم‌نامه آموزشی توانمندسازی افراد معرفی شده از سوی دامپزشکی در امور نگهداری دام و طیور بر اساس استانداردها و شایستگی‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای است.

 وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در آشنایی بهره‌برداران با بیماری‌های مختلف دام و طیور به‌ویژه بیماری‌های مشترک و نحوه مقابله با آن همچنین آموزش واکسیناسیون دامی به دانشجویان و گروه‌های جهادی جهت کسب تجربه در محیط کار واقعی و آمادگی ارائه خدمات در مناطق محروم و بالادست از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

 سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران به لزوم دوره‌های آموزشی برای ممیزی واحدها با عنوان دوره HHCP اشاره کرد و گفت: مسلماً داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای با اعتبار بین‌المللی برای کسانی در این حوزه‌ها فعال هستند می‌تواند امتیاز خوبی محسوب شود.

 * اهدای مجوز آموزشی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی

 مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای مازندران در این نشست انعقاد تفاهم‌نامه را نقطه عطفی در همکاری دو دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازسنجی‌های آموزشی در بخش‌ها و قالب‌های مختلفی برای جوامع هدف برگزار می‌شود.

وی بازآموزی و مهارت‌آموزی را یکی از ارکان رشد و پیشرفت جامعه دانست و عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی مازندران می‌تواند با شناخت دوره‌ها و آموزش‌های نوین مطابق با نیازسنجی آموزشی خود به بازآموزی و مهارت‌آموزی کارکنان و جوامع هدف بپردازد.

 درویشی فعال‌سازی آموزش‌ها در نظام دامپزشکی، تشکل‌های نیمه‌خصوصی و خصوصی دامپزشکی استان مازندران خواستار شد و اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با رویکرد دیپلماسی مهارت آمادگی دارد بر اساس نیازسنجی اداره کل دامپزشکی جهت اجرای دوره‌های نوین استانداردهای جدید تدوین یا بازنگری کند و بخش‌های خصوصی و نیمه‌دولتی نیز می‌توانند به‌عنوان مراکز جوار کارگاهی یا آموزشگاه‌های آزاد مجوز فعالیت آموزشی را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کسب کنند.

 پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.