پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انقلاب مسیر علمی حوزه ها را ارتقاء بخشیده است

0

حجت الاسلام محمود ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مدارس علمیه در قبل از انقلاب همانند اکنون گسترده نبود اظهار داشت: مدارس حوزوی بعد از انقلاب اسلامی نظام مند شده است و شمار زیادی از قشرهای مختلف به تحصیل در مدارس حوزوی پرداختند.

وی افزود: کثرت جمعیتی متقاضیان و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی سبب شد تا تلاش ویژه ای برای نظام مندشدن حوزه‌ها صورت گیرد و یکی از تلاش‌های دشمنان در اوایل این بود که مذهب را علیه مذهب به کار گیرد.

وی ادامه داد: امروز با توجه به پیشرفت‌ها و رشد جامعه، نیازها و توقعات جامعه از حوزه‌ها ارتقا یافته است و از دهه ۷۰ پیشنهاد رتبه بندی رشته‌های تخصصی در حوزه‌ها صورت گرفته است.

حجت الاسلام ابوترابی یادآور شد: در سال‌های اخیر کارهای تخصصی و کارشناسی شده خوبی در حوزه علمیه صورت گرفته است و بیش از ۲۰۰ رشته و گرایش در حوزه فعال شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران تصریح کرد: محوریت کار در حوزه‌های علمیه در ذیل نظام توحیدی است و یکی از کارهای خوب و برجسته ارائه مدارک اعتباری همانند دانشگاه‌ها به فارغ التحصیلان است.

حجت الاسلام ابوترابی عنوان کرد: امروزه طلبه‌ها با گذراندن سطوح مختلف تحصیلی نسبت به اخذ مدرک اقدام می‌کنند و مدارک تحصیلی آنان اعتبار لازم را دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵ مدرسه علمیه در مازندران ادامه داد: برخی از مدارس استان سابقه طولانی و قدیمی دارند و کهن‌ترین مدرسه علمیه در استان قدمتی چهار هزار ساله در آمل دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.