پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اندیشه حضرت امام خمینی (ره) فرامکانی و فرازمانی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی سه شنبه شب در مراسم سی ویکمین سال گشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که بارعایت توصیه‌های بهداشتی در حسینیه شهدای مدافع حرم ساری برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره)، رساترین پیام اسلام ناب محمدی (ص) در دوران معاصر بود، شخصیتی که اعم از دوست و دشمن، مسلمان و غیرمسلمان و اندیشمند و سیاستمدار و نخبگان دنیا همگی برشخصیت والا و بی نظیر این رهبر عظیم الشان اذعان و اعتراف دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استکبارستیزی و سازش ناپذیری بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) واژه‌های قرآنی مثل استکبار و طاغوت را در صحنه مبارزات سیاسی عملاً وارد ساخت و ضمن آشنا کردن مردم با ابعاد و خصوصیات آن، مبارزات ضداستکباری و ضد طاغوتی خود را تا لحظه آخر عمر ادامه داد.

وی ادامه داد: اندیشه ضداستکباری حضرت امام (ره) و خلف صالح پیرجماران، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فرسنگ‌ها دورتر از ام القرای اسلامی حتی در قاره‌های دور دست طنین انداز است و مبارزان معروف معاصر، اعم از مسلمان یا غیرمسلمان هریک به نوعی آن را روایت می‌کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس اطلاعات انتظامی استان مازندران دربخش دیگری از سخنان خود به اندیشه معمار کبیر انقلاب اشاره و اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) فراتر از زمان ومکان می‌اندیشید و اندیشه و پیام و فرامین او نیز فراتراز زمان و مکانی بود که درآن می‌زیست، چرا که اندیشه و نقطه نظرهای امام (ره) ریشه در معارف اسلامی، قرآنی واهل بیت (ع) داشت.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی افزود: ندای الهی حضرت امام (ره)، ندائی به همه نسل‌ها بوده و خط امام (ره) همان صراط مستقیم و به سوی فلاح وسعادت واقعی است.

وی هم چنین به رهبری هوشمند وگفتمان انقلابی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) گفتمان انقلابی را فراتر از مرز جمهوری اسلامی بلکه در سطح امت اسلامی جهان به وجود آورد، گفتمانی که به باور علمای اسلام رهایی امت اسلامی جز با بازگشت به اسلام و تشکیل حکومت سیاسی امکان پذیر نیست.

حسینی مازندرانی دربخش پایانی سخنان خود به طرح اندیشه ولایت فقیه ازسوی رهبر بزرگ انقلاب اشاره کرد و گفت: اهمیت طرح اندیشه ولایت فقیه از سوی حضرت امام خمینی (ره) حاکی از عمق اندیشه مذهبی و رسالت الهی او درتبیین الگوی حقیقی حکومت اسلامی بود و این اندیشه چنان مترقی و منطبق بر اصول اسلامی و نیازهای جامعه اسلامی بود که حتی برخی از متفکران اهل تسنن را نیز به تحسین واداشته است.

وی گفت: حکومت اسلامی برپایه ولایت فقیه برخاسته از اندیشه‌های علمی و فقهی معمار کبیر انقلاب از مهم‌ترین و بهترین میراث حضرت امام (ره) برای امت اسلامی است.

کد خبر 4940832
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.