پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انحراف ماشین حمل زباله و ریزش شیرابه زباله در مسیر ساری به کیاسر

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری گفت: ماشین حمل زباله در مسیر ساری به کیاسر از جاده منحرف شد و همین امر باعث ریزش شدید زباله در مسیر شد.

1

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، محمد ابراهیم ولاشی امروز در گفت‌و گو  با فارس، از منحرف شدن یک دستگاه ماشین حمل زباله در مسیر جاده ساری به کیاسر خبر داد و افزود: به دلیل انحراف ماشین زباله از مسیر، شیرابه‌های زباله در سطح جاده پراکنده شد و این مسیر در حال حاضر به شدت لغزنده است.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری در ادامه با اشاره به اینکه چند دقیقه بعد از انحراف این ماشین، دو دستگاه وسیله نقلیه در این مسیر تصادف کردند، گفت: یک دستگاه نیسان و پراید در این مسیر به شدت با یکدیگر برخورد کردند.

 ولاشی با بیان اینکه این صحنه تصادف تلفاتی جانی نداشت، ولی ریزش زباله (شيرابه) در این مسیر احتمال وقوع تصادفات دیگر را منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: ماشین‌های حمل زباله از تجهیزات لازم برای جلوگیری از ريزش شیرابه زباله برخودار هستند و امکان ریزش زباله در مسیر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مخزن بسیاری از ماشین‌هاي زباله سوراخ است و روزانه شاهد ریزش شدید زباله (شيرابه) در این محور هستیم، گفت: شدت ریزش زباله در این مسیر به حدی است که محل تردد ماشین‌های زباله به خوبی مشخص است و یک طرف جاده که ماشین‌های زباله تردد می‌کنند کاملا سیاه شد.

به گزارش چهاردانگه نيوز به نقل از فارس، زباله‌های شهرستان ساری چند سالی است که به منطقه چهاردانگه ساری منتقل می‌شود، حد فاصل ساری به محل ریزش زباله 130 کیلومتر است و شیرابه‌های زباله در حین انتقال در مسیر جاده ریخته می‌شود.

برخی منابع محلی از وقوع تصادف‌ها خطرناک در این مسیر از زمان انتقال زباله در این محور گلایه داشتند، منابع محلی معتقدند که ریزش زباله باعث لغزندگی جاده می‌شود.

 مسئولان شهرستان ساری از برنامه ریزی برای احداث نیروگاه زباله سوز در شهرستان ساری خبر دادند که با احداث این نیروگاه از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه ساری جلوگیری می‌شود.

1 نظر
  1. سید محمد رضا می گوید

    استاندار مازندران در یادواره شهدای چهاردانگه ساری در روستای ” ارا ” عنوان کرده بود این کارخانه (کارخانه کمپوست) در حال ساخت می باشد. مگر چند سال باید طول بکشد؟
    این بودجه شهرداری ساری چقدر خوشمزه است هنوز میلشان نشده دست از خوردن بردارند و کارخانه را تکمیل کنند و دل بکنند از آشغالخوری انگار برای بعضی ها خوشمزه است .
    آقایان مسئول! خود را پشت خراب کردن این منابع طبیعی مخفی نکنید. دم خروس تان زده بیرون. تاریخ جنایت محیط زیستی تان را فراموش نمی کند. در یاد می ماند که چه کردید.
    به قول شاعر (ر. ف):
    هوای پاک دهاتم
    برفته است از یاد
    از این هوای مه آلود و پر ز بو خستیم.
    زباله های کثیف
    به جنگ عمیق حیاتند
    و ما چه بد مستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.