پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انجام ۴۳۵ مورد عملیات امداد و نجات در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پاییز که می‌شود فعالیت‌های امدادگران جمعیت هلال‌احمر مازندران در بحث کوهستان، جنگل، سیلاب و سایر سوق می‌یابد.

آبان ماه امسال امدادگران روزهای پرتکاپویی را باتوجه به سیل، طوفان، تگرگ و حوادث کوهستان پشت سد گذاشتند تا بتوانند به مردم امدادرسانی کنند.

غلام‌علی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در همین خصوص در گفت‌وگو با فارس، از انجام ۴۳۵ مورد عملیات امداد و نجات و امدادرسانی به یک‌هزار و ۶۰۹ نفر حادثه‌دیده توسط نجات‌گران هلال احمر استان در ماه گذشته خبر داد.

وی گفت: ۴۳۵ مورد عملیات امداد و نجات در آبان ماه امسال شامل ۱۲۹ مورد حادثه جاده‌ای، ۲ فقره آتش‌سوزی جنگل و مرتع، یک مورد برف و کولاک، ۲۱۷ مورد خدمات حضوری، یک مورد خدمات مناسبتی، ۱۲ مورد سیل و آب‌گرفتگی، ۵۲ مورد شهری، ۶ مورد صنعتی کارگاهی، دو مورد طوفان و ۱۳ مورد کوهستان  بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران بیان کرد: طی این عملیات‌ها یک‌هزار و ۸۸۶ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۵۲۰ تیم امداد و نجات با به کارگیری ۲۲۱ دستگاه آمبولانس، ۲۴ دستگاه خودروی ست نجات و ۶۸ دستگاه خودروی کمک‌دار به ۶۴۴ نفر آسیب‌دیده و یک‌هزار و ۶۰۹ نفر امدادرسانی شده خدمات ارائه دادند.

فخاری ادامه داد: شهرستان‌های چالوس با ۱۲۶، سوادکوه ۷۹ و آمل و تنکابن  ۳۶ به ترتیب بیشترین عملیات‌های استان را در ماهه گذشته داشتند.

وی یادآور شد: حوادث جاده‌ای با ۱۲۹ عملیات، ۸ درصد  از حوادث جاده‌ای کل کشور و نسبت به  ماهه گذشته  ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به اینکه بر اثر این حوادث ۶۴۹ نفر مصدوم شدند، گفت: نیروهای هلال احمر ۱۷۰ نفر از این مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند و به ۳۳۵ نفر در محل حادثه به‌صورت سرپایی خدمات امدادی ارائه شد و ۱۲ نفر نیز جان خود را در این حوادث از دست دادند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.