پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انجام لایروبی‌ رودخانه‌های نور برای جلوگیری از خسارت احتمالی

0

فرماندار نور گفت: لایروبی‌ رودخانه‌ها در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیل در این شهرستان انجام شد.

علی‌ شادمان در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، بااشاره به سیل فروردین ماه 98 و خساراتی که شهرستان نور متحمل شده بود، اظهارکرد: لایروبی‌های بسیار قوی در رویان، عباسا، گنجیاب، شیرکلا و هر رودخانه‌ای که احتمال خسارت داشت، انجام شد.

وی بابیان اینکه در بلده بیشترین مشکل در منطقه کُلیک به وجود آمده بود، تصریح کرد: پل روستای کُلیک با اعتباری حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شد که پس از انجام نکات ایمنی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندارنور یکی از اقدامات موثر انجام شده در شهر بلده را احداث سیل بند دانست وخاطرنشان کرد: احداث سیل بند قبل از شهر بلده باعث جلوگیری بیش از 80 درصد املاح شنی به داخل شهر می‌شود که بسیار موثر است.

وی گفت: این شهرستان به دلیل شیب تند به دریا و طغیانی بودن رودخانه‌ها در مسیر با خسارت همراه است اما تلاش می‌کنیم مناطق پر خطر را به حداقل برسانیم.

*امورآب لایروبی‌ها را سرعت بخشد

امین رنجکش بخشدار بلده در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا می گوید: حجم برف در سال 97 بسیار زیاد بود که در فروردین ماه به دلیل گرم شدن هوا و همچنین بارش باران باعث شد تا حجم زیادی از آب وارد رودخانه بلده شود و آسیب های جدی به زیرساخت‌ها وارد کند.

وی بابیان اینکه پل‌کلیک یکی از مهمترین زیرساخت‌ها بود که هرساله در فصل بارندگی ما را با چالش رو برو می‎کرد، تصریح کرد: این پل راه ارتباطی 5 روستای کلیک، مرچ حطر، ورزن و یالرود است که جزء دغدغه‌های چندین ساله بود.

بخشدار بلده بااشاره به اینکه پل‌کلیک از سیل سال 94 تخریب شد و هنوز بازسازی آن صورت نگرفته بود، خاطرنشان کرد: پس از پیگیری فرماندار نور و نماینده مجلس از فروردین ماه استارت کار با تعویض پیمانکار(یعنی پروژه از اداره راه و شهرسازی تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) زده شد.

رنجکش بابیان اینکه این پل با اعتباری حدود 3 میلیارد تومان از اعتبارات حوادثی و ستاد بحران ساخته شد، ادامه داد: پس از شروع عملیات بازسازی پل اقدامات به سرعت انجام و کمتر از 6 ماه به پایان رسید که اگر مشکلی در روند آن پیش نیاید در15 مهر روز روستا آسفالت شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: اکثر روستاهای مجاور حاشیه رودخانه‌ها با تهدیدات جدی مواجه بودند و برهمین اساس تمام تلاش این بود که در کمترین زمان ممکن هم تهدیدات مرتفع و هم نقاط آسیب دیده بازسازی شود.

بخشدار بلده افزود: لایروبی بخشی از رودخانه‌های اطراف روستای کلیک انجام و رودخانه سراسب در حال انجام است که به دلیل حجم کم آب رودخانه به دنبال متقاعد کردن امور آب برای سرعت بخشیدن به لایروبی روخانه‌های بلده هستیم تا مانند گذشته دچار مشکل نشویم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.