پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انجام بیش از ۳ هزار ویزیت صلواتی/۲۰ سال خدمت رایگان به بیماران در تاسوعا و عاشورا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| ویروس ناشناخته کرونا بیش از دو ماهی است که افراد بسیاری را روانه بیمارستان کرد، جایی که پزشکان و پرستاران زیادی در کشور ما با آغوش باز پذیرای بیماران کرونایی شدند.

کادر درمان در همه شهرهای ایران جانانه سد محکمی به نام مقابله با کرونا ساختند و تیتر یک اخبار جهان شدند‌، البته که در همین لحظه هم در حال جهاد هستند و مبارزه ادامه خواهد داشت.

 

شیوع این ویروس منحوس اگرچه به ظاهر بدترین اتفاق در طول سالهای اخیر بوده است، ولی آثار خوبی هم در پی داشت، و آن هم اینکه به همه ما ثابت شد ایثارگرانی با قلب‌های مهربان در مراکز درمان حضور دارند که نگران سلامتی همنوعاشان هستند.

 خودم را عضو کوچکی از جهادگران در عرصه درمان می‌دانیم

جالب است بدانیم که، علاوه برا جهادگران جبهه سلامت و ایثارگران خط مقدم ” کادر درمان” افراد دیگری از مدت‌ها قبل از شیوع ویروس کرونا در حال جهاد بودند، که این روزها هم از سردمداران مقابله با ویروس کرونا شدند.

 

یکی از این افراد؛ دکتر مازیار حسین‌زاده پزشک عمومی گرایش پوست و مو، اهل شهرستان بابل است، وی در حال حاضر ۴۹ سال دارد، ولی بیش از نیمی از عمر خود را صرف انجام کار جهادی در بخش درمان کرد، ما در خبرگزاری فارس مصاحبه‌ای با این پزشک جهادی ترتیب دادیم که با هم می‌خوانیم؛

بالاخره در میان مشغله‌های کاری آقای دکتر زمان کوتاهی برای استراحت پیدا شد، از او می‌خواهیم برای‌مان از اقدامات جهادی در این چند سال بگوید…

می‌گوید؛ در دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی حضور فعال داشت، قبل بعد از اتمام دوران تحصیلی و بعد از ورود به دانشگاه در یکی از شهرهای قزوین طرح گذراندم، بعد به اتفاق خانواده به تهران آمدیم همسرم هم پزشک است در مطب به اتفاق هم کار می‌کردیم.

البته حدود دو تا سه سال اخیر به زادگاه پدرم در بابل بازگشتیم، در اینجا هم در کلینیک با همسرم مشغول فعالیت هستیم، برای حضور در مطب در شهر قزوین در رفت و آمد هستیم.

*۲۰ سال خدمت رایگان به بیماران در تاسوعا و عاشورا
دکتر حسین‌زاده بیان می‌کند؛ از زمانی که شروع به کار کردم بر طبق تعهد دینی اخلاقی خودم در مناسبت‌هایی که نمادی از ایثار و مقاومت دارد، همچون ایام تاسوعا و عاشورا، سعی می‌کنم خدمات رایگان ارائه بدهم در این بخش ۲۰ سالی است که فعالیت دارم.

چند سالی را در پیاده‌روی اربعین در موکب‌های درمانی میزبان ویزیت رایگان زائران بودم، ۱۰ سالی است که صندوق حمایت از بیماران مستضعف با منابع مالی خانوادگی و چند نفر از دوستان افتتاح کردیم و با توجه به وسع مالی خودمان به کمک‌رسانی به دیگران مشغولیم.

 

چند سالی را در پیاده‌روی اربعین در موکب‌های درمانی میزبان ویزیت رایگان زائران بودم، ۱۰ سالی است که صندوق حمایت از بیماران مستضعف با منابع مالی خانوادگی و چند نفر از دوستان افتتاح کردیم و با توجه به وسع مالی خودمان به کمک‌رسانی به دیگران مشغولیم.

*۴۰شیفت صلواتی

از او در مورد اقداماتش در روزهای کرونایی می‌پرسیم‌، می‌گوید؛ روزهای اول اسفند ماه پس از شیوع کرونا، با توجه به ارتباطی که با سایر مراکز درمانی داشتم برای حضور جهادی اعلام آمادگی کردم، تا به‌صورت رایگان بتوانم ویزیت بیمار داشته باشم، از این رو تاکنون در بیش از ۴۰ شیفت صلواتی در بیمارستان‌های مختلف در هر شیفت ۷۰ بیمار را ویزیت می‌کردم و تاکنون  بیش از ۳ هزار ویزیت صلواتی انجام دادم.

شرایط سختی بود همکاران و بیماران همه در فشار روحی و روانی بودند ولی من این شرایط را فرصتی یافتم تا بتوانم خدمت مهمی با توجه به تخصصم انجام دهم تا به آرامش روحی برسم.

 می‌گوید؛ خاطره بد در این دوران را اول بگویم: وقتی بیمارانی که زندگی سالمی داشتند و همه جوره مراقبت می‌کردند و درگیر این ویروس شده بودند را می‌دیدم،  که در مرحله برزخی هستند‌ و در پی آن نگاه ملتمسانه فرزند کوچک‌شان دلم را به در می‌آورد….

*می‌گفتم ما  تعهدی داریم

این موارد مرا متأثر می‌کرد و  باعث می‌شد  علیرغم اینکه این خطر ما را هم تهدید می‌کرد می‌گفتم ما  تعهدی داریم همش که نباید پشت میز بشینیم بر طبق سوگندنامه بقراطی که یاد کردیم قرار بر این بود که در شرایط خطرناک هم لحظه‌ای از آن رسالت پزشکی کوتاه نیاییم.

من خودم را عضو کوچکی از جهادگران در عرصه درمان می‌دانیم، فکر همکارانی که از جان گذشتند، ویروس در حدی ناشناخته است که محققان هر روز علائمش را آپدیت می‌کردند و برای‌مان تازگی داشت.

 خاطره خوب برایم این است که بیمارانی که روزها و هفته‌ها بستری بودند در ای‌سی‌یو مرخص می‌شدند برای ما خوشحال کننده بود که سرحال از بیمارستان به آغوش خانواده برمی‌گردند.

*یافتن الگوهای ناب عشق و  ایثار
چیزی که در این دوران مرا خوشحال کرد این بود که  متوجه شدم این الگوهای ناب عشق و ایثار در ایران به وفور پیدا می‌شود مردم این سرزمین ریشه‌دار مهربان و با اصالت هستند، خلقیات این مردم در دنیا بی‌همتا است‌، افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم.

مردم این سرزمین ریشه‌دار مهربان و با اصالت هستند، خلقیات این مردم در دنیا بی‌همتا است‌، افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم.

یکی از کارهایی که انجام شد من خودم پایبند بودم راهکار خیلی خوب است بحث بحران‌های چون کرونا یکی از راه‌های مبارزه در برابر عوارض این ویروس جای خود در مورد پزشکان جدای از این که در بیمارستان مطب‌ها مشغول خدمت هستیم در این دو ماه اخیر بیشتر من از طریق گروه‌هایی بیماران شماره تماس خودم را برای پاسخ به سوالات در اختیار مردم گذاشتم.

چون از ۱۰۰ مریضی که به ما مراجعه می‌کنند نیمی می‌توانستند تلفنی مشاوره شوند در منزل با توصیه های درمانی حال مساعدی پیدا کنند‌.

به گزارش فارس؛ این پزشک جهادگر عکس و فیلمی از خودش حین کار نگرفته چون این اقدامات را کار خاصی نمی‌داند تنها وظیفه‌ای بر دوش خود می‌بیند و در این راه از خدا و اِئمه اطهار یاری می‌جوید.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.