پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقال ۴ راس مارال‌ از مازندران به یزد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: چهار رأس گوزن قرمز از پناهگاه حیات وحش سمسکنده به استان یزد زنده‌گیری و منتقل شده است.

وی گفت: به منظور تأمین مولد برای مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های جانوری این چهار راس مرال از مرکز تکثیر در اسارت پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری زنده گیری و به دهکده حیات وحش در شهرستان مهریز استان یزد منتقل شد.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به وجود مرکز تکثیر و پرورش موفق مرال در سمسکنده ساری، اضافه کرد: با توجه به وضعیت مطلوب زاد ولد مرال‌ها و در راستای اهداف و همچنین جهت پشتوانه‌سازی جمعیت این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

ربیعی یادآور شد: طی سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱، سه مرحله انتقال مرال از استان مازندران برای سه مرکز در دو استان آذربایجان غربی و یزد به تعداد ۱۲ رأس (شامل ۶ نر و ۶ ماده) زنده گیری و منتقل شدند.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۵ راس مرال در مرکز در حال نگهداری است، گفت: در صورت افزایش ظرفیت براساس برنامه‌هایی که در دستور کار داریم انتقال مرال‌ها را به مراکز مجازی که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مورد تایید است،انجام شود.

 پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.