پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقال ۲۸ رأس گوزن زرد از مرکز دشت‌ناز به ۵ استان کشور

0

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: پناهگاه حیات‌وحش دشت‌ناز مرکز پرورش و نگهداری گوزن زرد ایرانی و پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده مرکز پرورش و نگهداری مرال محسوب می‌شود که این مرکز تکثیر به‌عنوان مراکز موفق محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه  درحال حاضر ۵۶ راس گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات‌وحش دشت ناز زیست می‌کنند، افزود: سال گذشته ۹ رأس گوساله گوزن زرد و  امسال هم ۹ رأس دیگر به جمعیت این پناهگاه اضافه شدند.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: انتقال این گونه را به مراکز پروری در سایر استان‌های کشور در دستور کار داریم که در این زمینه ۱۴ رأس گوزن زرد را سال گذشته به استان‌های خرم‌آباد و ارومیه منتقل کردیم.

ربیعی اضافه کرد: انتقال گوزن زرد در چارچوب تعدیل جمعیت و متناسب‌سازی نسبت جمعیت به فضای نگهداری در پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز و زاد و ولد انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا پایان امسال  ۲۸ رأس گوزن زرد  به پنج مرکز مختلف کشور منتقل می‌شود، افزود: از این تعداد ۴ رأس دو هفته قبل منتقل شده و ۶ رأس دیگر هم در هفته آینده منتقل می‌شوند.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از تولد ۴ رأس مرال در پناهگاه‌ حیات‌وحش سمسکنده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰ رأس مرال در این منطقه داریم  که از این تعداد ۱۱ راس ماده و ۹ راس نر هستند.

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.