پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقال موفقیت‌آمیز امدادگران پس از ۶ روز ماندن در سرمای علم کوه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، امدادگران علم‌کوه بعد از یک ۶ روز در کوه مانی امروز به سلامت با اعزام بالگرد به پایین دست رسیدند.

این تیم شامل سه نفر از کوهنوردان زبده به‌نام‌های مهدی جباریان، جواد چراغی و مجتبی قهیه‌ای از استان‌های تهران و مرکزی جهت کمک‌رسانی به دو حادثه‌دیده گرده آلمان‌ها به‌وسیله امداد هوایی اعزام شده بودند و به مدت ۶ روز در ارتفاعات علم‌کوه زمین‌گیر شده بودند. ( بیشتر اینجا بخوانید)

دو تن از کوهنوردان تهرانی به نام‌های عباس کلهر ( مربی برف) و حامد شاه‌حسینی (راهنمای سنگ) طی برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده قرار بود سه‌شنبه ۲۱ دی ماه امسال قله علم کوه را از مسیر گرده آلمان‌ها صعود کنند که به‌دلیل سرمای شدید زمین‌گیر شدند و تلاش امدادگران برای نجات آنها بی‌نتیجه ماند و هر دو نفر جان خود را از دست دادند.اما امدادگران از روز چهارشنبه هفته گذشته برای پایین کشیدن اجساد به منطقه علم‌کوه اعزام شده بودند که به دلیل شرایط بد جوی مجبور شدند یک هفته در علم کوه و در جان‌پناه خرسان بمانند. ( بیشتر اینجا بخوانید)

ساعاتی پیش این انتقال امدادگران حادثه علم کوه با موفقیت انجام شد و تیم امداد اعزامی به منطقه علم کوه در سلامت کامل به تهران رسیدند.

این تیم که شامل امدادگران حرفه‌ای فدراسیون کوهنوردی و سازمان امداد و نجات هلال احمر بودند از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در ارتفاعات علم کوه و در جان‌پناه خرسان زمین‌گیر بودند.

 

 

 

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.