پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد نماینده ولی فقیه در مازندران از هدر رفت محصولات کشاورزی در نبود صنایع تبدیلی و بازاریابی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه امسال در دیدار با کشاورزان، اظهار کرد: مسؤولان باید مشکلات جامعه  کشاوزی را  به درستی احصاء و جهت رفع آن اقدام کنند.

وی گفت: اقتصاد و تولید یکی از مولفه‌ها و مقوله‌های اساسی برای توسعه جامعه است که دولت باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: کشاورزی پایه تولید و توسعه و همچنین کشاورزان منشا خدمات در جامعه  هستند و خدمتگزاری به این قشر زحمتکش جامعه یک توفیق الهی است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: باوجود تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف چالش‌های بسیاری در بخش کشاورزی  وجود دارد که رفع آن نیازمند مدیریت و فعالیت جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: دست‌یابی به چشم‌انداز مطلوب در بخش کشاورزی  و دامداری  نیازمند هم افزایی مجموعه ای از  سیاست‌های دولت،نهادها و صاحبنظران  است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بر اساس بیشترین بازدهی  در بخش کشاورزی امری ضروری است، گفت: انتظار داریم دولت به استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی نگاه ویژه داشته باشد.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی در نبود صنایع تبدیلی و بازاریابی به هدر می‌رود باید در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی نیز نگاه ویژه ای داشته باشند تا کشاورز متضرر نشود.

وی یادآور شد: با برندسازی و توسعه فرآوری در بخش کشاورزی به ویژه در روستاها؛ توسعه مشاغل خانگی، توسعه اقتصاد در روستاها عملیاتی و در نهایت سبد اقتصاد خانوار غنی‌تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: مشکلات کشاورزان، باغداران، گله‌دارن و دامداران باید توسط اهل فن احصاء و با ارائه راهکار مناسب برای رفع  آن  اقدام شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.