پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد جمعی از مردم از زباله‌های رها شده در سطح قائمشهر

0

زباله‌های رها شده علاوه برآنکه چهره ناخوشایندی را به شهر قائمشهر می دهد، باعث بوی بد و جمع شدن حیوانات موذی هم می شود.

جمع شدن زباله ها، بوی آزاردهنده و جمع شدن حیوانات موذی در سطح محلات و شهرباعث شده تا جمعی از شهروندان قائمشهری به این مساله انتقاد و خواستار رفع آن از سوی مسئولین ذی ربط شوند.

یکی از شهروندان قائمشهری روز چهارشنبه در خصوص وضعیت زباله های رها شده به خبرنگار ایرنا ، گفت : شهر در حال تبدیل شدن به شهر زباله ها است ، آقایانی که تنها از شهروندان عوارض دریافت می کنند چرا فکری به حال زباله های رها شده در کوچه و پس کوچه ها نمی کنند.

زهرا ساداتی افزود: زباله نه تنها چهره زشتی را به شهر می دهد بلکه بوی بد آن موجب ایجاد بیماری های واگیردار و جمع شدن حیوانات موذی می شود بنابراین جا دارد تا مسئولین خدمات شهری شهرداری این مساله را جدی گرفته و برای حل آن اقدامات موثری را انجام دهند.

یکی دیگر از شهروندان قائمشهری با این عنوان که عوامل شهرداری در فصل زمستان نسبت به خالی نمودن سطح زباله اقدام می کنند ، ادامه داد : در فصل های دیگر هر دو روز شاهد جمع آوری زباله از سوی نیروهای خدماتی شهرداری هستیم .

سکینه احمدی از سطل های پرشده از حجم زیاد زباله در خیابان ۱۶ متری گله کرد و گفت: همین مساله موجب شده برخی افراد در کنار سطل زباله به ریختن زباله اقدام کنند که همین مورد نیز جایی بسیار تاسف دارد.

یکی دیگر از شهروندان قائمشهری واقع در خیابان تهران، گفت : هنگام گرما وقتی سطل زباله از زباله ها پر و کسی نسبت به جمع آوری آن اقدام نمی کند ما از بوی بد زباله ها نمی توانیم نفس بکشیم.

ام البنین کیانی افزود: همه می گویند کسی که شهردار می شود ابتدا باید نسبت به زیرسازی، آسفالت و نظافت شهری اقدام کند که گویا در این شهر این مساله صحت ندارد.

زمان بندی نداشتن مناسب شستشو باکس زباله

کارشناس مسئول بهداشت شهرستان قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت: زباله ها به چند نوع دسته بندی می شود که این زباله ها اعم از زباله عادی ، خانگی ، بیمارستانی یا ویژه است و در بحث زباله خانگی آن چیز که مد نظر است باید به طرح تفکیک زباله از مبدا نگاه ویژه شود چرا که این موضوع اهداف بلندمدتی دارد و از نظر اقتصادی و زیست محیطی هم بسیار مهم است.

حسین باقرپور افزود: در طرح تفکیک زباله شهرداری قائمشهر اقدامات موثری را انجام داده است و در همین راستا در ۲۰ نقطه از شهر کانکس مستقر کرده است تا خانواده ها با تحویل زباله های تفکیک شده ، بتوانند مواد شوینده دریافت کنند.

وی با بیان اینکه البته در این موضوع هم نقدهایی وجود دارد، افزود: ابتدا شهرداری باید به خانوارها در مورد طرح تفکیک زباله از مبدا اموزش دهد و شرکت متولی این موضوع هم باید نسبت به آموزش خانواده ها  اقدام کند.

کارشناس مسئول بهداشت شهرستان قائمشهر به گله مندی برخی از شهروندان اشاره کرد و گفت : وجود زباله های رها شده در سطح شهر باعث جمع شدن حیوانات موذی می شود و یا در برخی نقاط سطح شهر  تجمع آب در شیب کانالها باعث گندآب می شود که این مساله هم آزاردهنده است .

باقرپور با بیان اینکه شستشو باکس زباله در سطح شهر زمان بندی مناسبی ندارد، افزود: شست و شو و ضدعفونی سطل زباله بسیار مهم است، اما گاهی به این مساله توجهی نمی شود و  این موضوع باعث می شود تا شهروندان با ما تماس بگیرند و ماهم به عنوان متولی، این انتقادات را به گوش مسئولین می رسانیم.

وی با اعلام اینکه البته در جمع آوری زباله بحث فرهنگی هم بسیار مهم است، گفت : اینکه شهرداری و شورای شهر به خانوارها این آموزش را می دهند که در ساعت های مشخص شده زباله را به بیرون از منازل خود انتقال دهند ، بسیار مهم و حائز اهمیت است .

نقص فنی ۶ دستگاه ماشین آلات

عضو شورای شهر قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت: طی یک ماهه گذشته ۶ دستگاه ماشین آلات به دلیل نقص فنی به تعمیرگاه انتقال داده شد، متاسفانه این خودروها  ، ماشین حمل زباله نبوده و ظرفیت حمل کمتر از ۶ تن زباله را داشت .

غلامرضا میرزایی با اعلام اینکه نقص فنی ماشین آلات باعث تجمع زباله در سطح شهر شده بود ، گفت: برای برطرف شدن این مشکل از ماشین آلات عمرانی شهرداری و همچنین ماشین های حمل زباله از شهرهای هم جوار استفاده کرده ایم تا حدی مشکل زباله این شهر حل شود.

عضو شورای شهر قائمشهر در خصوص باکس زباله گفت: برای حل موضوع باکس های افتاده که چهره ناخوشایندی را به شهر هدیه می داد با برگزاری جلسه در شورای شهر به شهرداری مصوبه داده ایم تا نسبت به خریداری یکهزار باکس زباله در سطح این شهر اقدام نماید.

میرزایی با اعلام اینکه تاکنون ۲۰۰ باکس زباله خریداری و در سطح شهر جانمایی شده است ، بیان کرد : متاسفانه شرایط مالی و نقدینگی شهرداری خوب نیست ، البته شدیدا به باکس زباله نیازمندیم بنابراین باید با شرکت هایی که باکس زباله تولید می کنند تعامل برقرار کنیم .

میزان تولید روزانه زباله در سطح شهرستان قائمشهر ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن است .

/۱۸۹۹/۷۳۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.