پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد تند مربی فعال مازندران از وضعیت بد ورزش در فریدونکنار / محمدی : به داد ورزش فریدونکنار برسید !

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدکریم محمدی مربی فعال فوتبال کشور در رده پایه و دبیر کمیته استعدادیابی فوتبال مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص شرایط برگزاری مسابقات رده پایه و نحوه استعدادیابی‌ها در شرایط کرونایی اظهار کرد: در وضعیت فعلی برخی باشگاه‌های به ظاهر حرفه‌ای لیگ برتری از انجام کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌علت نداشتن امکانات و هزینه‌های زیاد ناتوان هستند؛ طبیعتاً باشگاه‌های رده پایین‌تر به ویژه لیگ‌های پایه مشکلات به مراتب بیشتری برای برگزاری مسابقات در این شرایط دارند.

وی ادامه داد: فعلا برنامه خاصی برای استعدادیابی رده‌های ملی به ما ابلاغ نشده و متاسفانه همه مسائل تحت تأثیر وضعیت فوق قرار دارد.

محمدی درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول گفت: برگزاری مسابقات لیگ برتر هم مثل شرایط فعلی زندگی مردم در سراسر جهان مثل ( مدارس، دانشگاه‌ها، بازارها و … ) دارای مشکلات خاص خود هستند و همانطور که مشاغل و رفت و آمدها در جامعه در معرض ابتلا به ویروس کرونا است در فوتبال هم همین‌گونه است در مجموع دوست دارم فعالیت‌های فوتبالی در جریان باشد ولی باید این واقعیت را بپذیریم که برگزاری مسابقات همه رده‌ها در شیوع بیشتر این بیماری تاثیرگذار است.

وی افزود: متاسفانه اکثریت افراد جامعه به مانند قبل این بیماری رو جدی نمی‌گیرند و این قضیه می‌تواند مشکلات فراوانی رو برای جامعه رقم بزند. همه مردم و جامعه ورزشی باید بهداشت فردی را رعایت کنند تا کمتر در معرض تهدید این ویروس منحوس باشند.

محمدی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش ضمن انتقاد از وضعیت ورزش در فریدونکنار، بیان کرد:  اوضاع و احوال ورزش در این شرایط در همه جا نامطلوب است ولی در شهرستان فریدونکنار چه قبل از کرونا و چه الان در شرایط نامناسب قرار داشته و دارد، این شهرستان در ورزش فقط و فقط در رشته‌های اندک و آن هم به همت باشگاه‌ها و ورزشکاران و برخی هیأت‌ها فعالیت مثمرثمر دارد ولی به واقع به شدت نسبت به گذشته دچار افول شده است.

وی با بیان اینکه برای بررسی مشکلات ورزش فریدونکنار باید ریشه‌یابی شود، افزود: در هر جامعه‌ای در همه سطوح وقتی دچار معضل و رکود می‌شود مدیریت آن جامعه باید در جهت رفع مشکلات اقدام کند ولی مشکل ورزش شهر ما در مدیریت آن است، بارها و بارها متذکر شدم که  ورزش شهرستان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کند ولی مسؤولان تصمیم گیرنده مانند نماینده مجلس، مدیرکل ورزش استان، فرماندار و … هیچگونه ترتیب اثری ندادند.

این مربی فعال فریدونکناری به ارائه راهکارهایی درباره کمک به ورزش فریدونکنار پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی مناسب که شامل ( برنامه‌های درازمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت ) است، کنترل و نظارت بر هیأت‌های ورزشی و باشگاه‌ها، حمایت از قهرمانان و باشگاه‌های ورزشی فعال، تشکیل جلسات با صاحب نظران و پیشکسوتان ورزش، جذب اسپانسر برای قهرمانان و باشگاه‌های فعال ورزشی، حمایت از هیأت‌های فعال و عزل و نصب هیأت‌های کم کار و کم اثر، سرکشی از مسابقات و تمرینات هیأت‌های و باشگاه‌های ورزشی توسط اداره ورزش، ملاقات با مقامات و مسؤولان ورزش کشور و استان برای جذب اعتبارات و حمایت از ورزشی‌های شهرستان می تواند راهکارهایی برای نجات از این وضعیت باشد.

محمدی ادامه داد: از همه مسؤولان دعوت می‌کنم اگر یک بازدید از سالن بزرگ شهدای فریدونکنار کنند به عمق فاجعه در مدیریت ورزش شهرستان پی می‌برند، اما متاسفانه این مسائل یا اصلا انجام نمی‌شود یا خیلی کمرنگ است.

دبیر کمیته استعدادیابی فوتبال مازندران گفت: بنده به‌عنوان عضو کوچک این جامعه ورزشی عاجزانه خواهشمندم نسبت به جابجایی در مدیریت ورزش شهرستان اقدام عاجل کنند. زیرا جناب آقای آری انگیزه لازم و یا اینکه توانایی کافی برای مدیریت ورزش شهرستان را ندارند که وضعیت دو سال اخیر ورزش فریدونکنار مهر تاییدی بر مطالب بنده و کارنامه ورزش شهرستان فریدونکنار است.

 /۸۶۰۵۹/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.