پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتصاب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح‌الله سلگی معاون امروز در مراسم معارفه مدیرکل اجتماعی  استانداری مازندران با اشاره به اینکه  جبهه مقاومت مظلومانه و مقتدرانه معادلات جهانی را برهم زد و با سنگ و آجر از خود دفاع کرد تا به امروز به موشک رسید،اظهار کرد وعده خدای متعال حتمی است و جبهه باطل به زوال خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی از آن جبهه حق و مستضعفین است، افزود: در جنگ غزه هیبت شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی فروپاشید  هر چند زنان و کودکان را به شهادت برسانند، اما عظمت کار جبهه مقاومت که با تکیه بر اعتقادات بردشمن تاختتد و فتوحاتی به دست آوردند را نمی‌توانند خدشه‌دار کنند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز همه مظلومان عالم را در زیر خیمه خود جمع کرده است، اضافه کرد: خدا را شاکریم که زیر پرچم ولایت  و زیر سایه رهبر حکیم و فرزانه و ناخدای باخدای انقلاب  امام خامنه‌ای (مدظله العالی) زندگی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش غریق در تابستان امسال اشاره کرد و افزود تابستانی که می‌توانست منجر به هزینه‌های زیادی در حوزه غریق شود با تلاش و ویژه مدیران و مسؤولان دراین حوزه، به کمترین غریق در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه ما به رئیس جمهور قول دادیم که غریق‌های دریای خزر  را به حداقل برسانیم، اضافه کرد: در سال گذشته قریب به ۶۸ میلیون نفر در شب و  امسال قریب به ۸۰ میلیون نفر در شب مسافر در مازندران اقامت داشتند.

سلگی گفت: امسال ۴۲ غرقی در مازندران داشتیم و همچنین رکورد نجات غریق در سواحل مازندران شکسته شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  طبقه فرهنگی در مازندران طبقه وسیعی است، افزود: با توجه به گستردگی این طبقه، مسئله معیشت مطرح نیست بلکه از مسئله معیشتی عبور کرده و مسائل فرهنگی برای آن مطرح است.

وی اظهار کرد: باید با برنامه محور بودن و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی ارگان‌ها و نهادها، در حوزه‌های مختلف به ایجاد سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران پرکردن خلاء‌ها و ایجاد بستر گفت‌وگو با جوانان و اقشار مختلف مردم  از طریق سمن‌ها را مهم‌ترین وظیفه امور اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: نقش اجتماعی نباید در  بروکراسی خلاصه شود.

سلگی با بیان اینکه فرهنگ بومی مازندران به فراموشی سپرده شده و احیای آن از وظیفه‌های مهم  امور اجتماعی است گفت: در سال‌های گذشته آمار طلاق در مازندران بالا بود که با تلاش‌های استاندار و مسؤولان امور اجتماعی در این حوزه شاهد کاهش آمار طلاق بودیم و طبق آمار ثبت احوال،  مازندران در طلاق  از رتبه دوم به رتبه نهم رسید.

معاون استاندار با اظهار گلایه از اینکه در سال‌های گذشته حتی یک برگ سندبالادستی در حوزه مهندسی فرهنگی استان تهیه نشده است، خاطرنشان کرد: مازندران جز استان‌هایی است که وضعیت مطلوب معیشتی دارد و با توجه به اینکه  در استان‌های دیگر بیکاری و اعتیاد بالاست، اما آمار طلاق آن کمتر است که این امر بخاطر تغییر ذائقه فرهنگی و سبک زندگی در استان بوده است.

سلگی با بیان اینکه تفاوت‌های فرهنگی چشمگیری از غرب تا شرق استان دیده می‌شود،گفت: شهرک‌سازی گردشگران  و غیربومی‌ها باعث ایجاد تغییر سبک زندگی در مازندران شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تهیه اطلس فرهنگی در مازندران ضروری دانست و افزود: این امر مهم از طریق جهاد دانشگاهی در حال تهیه و تدوین است.

سلگی با اعلام اینکه شناسنامه ۵۲ منطقه آسیب دیده در مازندران آماده شده است، خاطرنشان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی استان توسط اداره کل ارشاد برای اولین بار تهیه می شود.

وی در پایان با تقدیر از زحمات علی رجبی مدیرکل سابق اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران دکتر علی سلیلی را به عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی کرد.

*بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه ماست

همچنین سیدعلی سلیلی مدیرکل جدید امور جتماعی استانداری مازندران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: بنده نوکر خانواده های شهدا هستم و عهد می‌بندیم راه و مرام شهدا را در پیش گیریم و با اخلاص و صداقت کارمان را شروع کنیم تا راست قامت جلو برویم.

وی با بیان اینکه شفافیت و صداقت را سرلوحه کار خویش قرار می دهیم تا مجموعه‌ای با نشاط را به پیش ببریم، افزود: در عرصه حل معضلات و مشکلات و آسیب ها نقشه راه ما بیانیه گام دوم انقلاب بوده و موضوع معنویت و اخلاق در این زمینه مهم و قابل توجه است.

مدیرکل جدید امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه جهاد تبیین را به معنای واقعی عملی کنیم، بیان کرد: این جهان عرصه آزمون‌هایی است که باید در آن بدرخشیم، ظرفیت‌های عظیمی از نیروهای انقلابی و جوان وجود دارد که می‌توانند برای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم خدمت‌رسانی کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.