پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتخاب رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی مازندران

0

مجمع انتخابات هیات ورز‌ش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی مازندران، محدثه مهدوی را با ۱۸ رای به عنوان رئیس این هیات در استان انتخاب کرد.

مجمع انتخابات هیات ورز‌ش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی مازندران با حضور علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، فریبا افشون نایب رئیس فدراسیون، معاونان اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر اعضای مجمع در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران برگزار شد.

محدثه مهدوی تنها کاندیدای این مجمع بود که با ۱۸ رای به مدت ۴ سال به عنوان رئیس این هیات برگزید.

فریبا افشون نایب رئیس فدراسیون در این مجمع گفت: امیدوارم کار گروهی و خرد جمعی در سرلوحه این هیات قرار داشته باشد.

او افزود: امسال سالی بود که فدراسیون عضویت رسمی کنفدراسیون ورزش‌های قومیتی را به دست آورده که فرصتی مناسبی برای نهادینه سازی ورزش‌های آئینی و سنتی ما است.

افشون گفت: با تقویت این رشته ما هم باید نقش خودمان را در جایگاه ورزش عمومی با رویکرد سلامت محور اجرا کنیم.

نایب رئیس فدراسیون افزود: طرح‌های مختلفی در فدراسیون تدارک دیده شده تا گامی موثر در پیشرفت ورزش روستایی داشته باشیم.

او گفت: ورزش روستایی هم در بحث قهرمانی فعالیت دارد و هم در بحث همگانی، مزیت ما همین هویت بخشی ما است که به واسطه هیات‌های استانی در سراسر کشور داریم.

افشون گفت: احیاء، توسعه، ترویج و نهادینه سازی بازی‌های بومی محلی در سطح کشور و توسعه ورزش در روستا‌ها اعم از بومی محلی، کلاسیک و رشته‌های نوین از مأموریت‌های فدراسیون محسوب می‌شود.

او افزود: به منظور توسعه و ترویج آئین‌ها، آداب، سنن و بازی‌های بومی محلی می‌توان به ظرفیت‌های سایر نهاد‌ها مانند شهرداری و آموزش و پرورش در این حوزه توجه داشت.

نایب رئیس فدراسیون گفت: مأموریت‌های زیادی پیش روی هیأت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی استان مازندران وجود دارد که امیدوارم با همکاری اعضای حاضر در مجمع در انجام آن موفق باشند.

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در حاشیه برگزاری انتخابات مجمع، گفت: هیچ کس در هیچ هیاتی دخالت نخواهد کرد و ما این موضوع را ثابت کردیم، چون ما امانت دار هستیم و با صداقت وارد شدیم.

او افزود: مازندران در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش به ویژه بازی‌ها و آیین‌های بومی و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: باید شادی و نشاط و ورزش را وارد روستا‌ها کنیم و بازی‌های مختلفی را در سطح روستا فعال کنیم.

رجبی افزود: جمعیت زیادی از کشور در روستا‌ها ساکن هستند و باید به دغدغه‌های ورزش روستایی توجه ویژه شود.

او گفت: همه باید به آرا مجمع انتخاباتی احترام گذارند و فرد منتخب را در راستای تحقق برنامه‌ها، حمایت کنند.

رجبی با اشاره به اینکه گستره کار در ورزش روستایی فراوان است، افزود: امید است با سرعت زیاد شاهد رشد و توسعه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان باشیم

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.