پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتخابات نشانگر وجود دموکراسی در نظام است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، یک کارشناس موسیقی با اشاره به دعوت به حضور حداکثری جامعه در پای صندوق‌های رأی، انتخاب رئیس دولت توسط مردم را بیانگر وجود دموکراسی در نظام دانست و خطاب به رئیس جمهور آینده درخواست کرد: باید ابزارهایی یافت تا موسیقی ایران در جهان مطرح شود.

امیر ابر، کارشناس موسیقی در جمع خبرنگاران، به انتخابات پیش رو کشور اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات نتیجه اعتماد به رای مردم است، گفت: اینکه مردم خود می‌توانند مسئولان عالی رتبه کشورشان را انتخاب کنند بیانگر وجود یک دموکراسی عالی در نظام است و مطمئنا مردم و جامعه موسیقی نیز با آگاهی در این رویداد مهم شرکت خواهند کرد.

ابر با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یک بحث است و انتخاب اصلح و آگاهانه بحث دیگریست، در خصوص انتظارات جامعه از رئیس‌جمهور آینده نیز گفت: رسیدگی به وضع معیشتی، اشتغال و توجه بیشتر به اوضاع مردم از جمله مطالباتی است که جامعه از نامزدها دارند.

وی درباره اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی در روز انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم ما آگاه هستند و در ۴ دهه گذشته و در همه مقاطع حساس نظام صادقانه در صحنه حضور داشتند و پای کار نظام بوده‌اند و این بار هم قطعاً اینگونه خواهند بود.

این کارشناس موسیقی با بیان اینکه مردم باید رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنند، تصریح کرد: هر فردی که رئیس جمهور شود، باید به موضوعات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم توجه کند.

ابر با تاکید بر اینکه همه ما باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم، افزود: مردم پشتوانه انقلاب اسلامی ایران هستند و قطعاً مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی تأثیر مثبت زیادی دارد.

وی در مورد جهانی‌شدن در عرصه‌ فرهنگ و هنر اظهار کرد: باید توجه داشت که این عرصه با عرصه‌های دیگر از قبیل اقتصاد و سیاست کاملا متفاوت است، موسیقی بخشی انتزاعی از فرهنگ ماست که دارای پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خاص خود است؛ جهانی شدن به این معناست که یک فرهنگ با تمدنی بتواند خود را به جهان معرفی کند و جهانیان به آن توجه کنند، اقدامات رئیس جمهور در حوزه موسیقی باید به گونه‌ای باشد که در واقع بتواند دنیا را مخاطب خود قرار دهد.

این کارشناس موسیقی، اضافه کرد: موسیقی امروز ایران در مجموع روند مثبتی داشته و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است؛ برای مثال ما امروزه تعداد بسیار زیادی مخاطب و هنرجو داریم و جوان‌ها و روشنفکران ایران به طور جدی به مسئله موسیقی توجه دارند.

ابر با اشاره به ضعف رسانه‌های عمومی در حوزه موسیقایی، تأکید کرد: تنها راه برای پیشرفت موسیقی این است که مراکزی وجود داشته باشند که در زمینه‌ موسیقی تحقیق و پژوهش کنند و زیبایی شناسی موسیقی ما را تدوین کنند و ویژگی های موسیقی ایران را بشناسند.

وی خطاب به رئیس جمهور آینده درخواست کرد: باید ابزارهایی یافت تا موسیقی ایران در جهان مطرح شود و با تولیداتی با کیفیت مناسب که در درجه‌ اول از داخل کشور باید شروع شود می‌توان گفت که در سطح جهانی بدون در نظر گرفتن مرزهای خاکی، مطرح می‌شویم.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.