پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امید عالیشاه در بین ۱۱ بازیکن منتخب فصل فوتبال ایران

انتخاب ۱۱ بازیکن شاخص از بین نزدیک به ۴۰۰ فوتبالیست حرفه‌ای شاغل در لیگ برتر کار ساده‌ای نیست، به خصوص که بحث سلایق و علاقه‌مندی هواداران فوتبال را نیز در بر می‌گیرند.

0

 

به گزارش ایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ورزش سه، گروه آنالیز پُر بیننده‌ترین وب سایت ایران با رصد کردن یک فصل از مسابقات ۱۱ بازیکن برتر را انتخاب کرده است.

 

با توجه به تعدد بازیکنان خوب و آنهایی که نمایش قابل قبولی در این فصل داشته‌اند، سه تیم منتخب به ترتیب اولویت در نظر گرفته شده است:

 

انتخاب این تیم با مشورت سرمربیان و کارشناسان فوتبال همراه بوده و سعی کرده‌ایم در این انتخاب طوری عمل کنیم که حقی از بهترین‌های این فصل فوتبال ایران ضایع نشود.

 

در اولین لیست این وب سایت نام امید عالیشاه کاپیتان چهاردانگه ای تیم فوتبال پرسپولیس که به عنوان بهترین پاسور لیگ هم معرفی شد قرار دارد.

 

امید عالیشاه (پرسپولیس)

 

امید عالیشاه بهترین پاسور این فصل لیگ‌برتر فوتبال ایران است. این بازیکن شمالی اصیل با آن قد و قامت کوتاه جوهره فوق‌العاده‌ای در فوتبال دارد. عالیشاه که در این اواخر بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به بازو می‌بست این فصل بهترین سال فوتبالی‌اش را پست سر گذاشت. اگرچه دو جا با تصمیم‌گیری‌های بهتر می‌توانست تغییری در شرایط پرسپولیس ایجاد کند. این بازیکن که چپ پای کلاسیک و رونده است، در ۲۶ بازی این فصل که در زمین حضور داشت بارها و بارها خط دفاعی حریف را به هم ریخت و البته قدرت خود را در شوت‌زنی و سرزنی نیز به نمایش گذاشت. اگر از علی پروین بپرسید می‌گوید عالیشاه بهترین فوتبالیست ایران است اما به هرحال برای اینکه همه به این نظر برسند او باید به تمرین و تلاش بیشتری دارد آنقدر که پرسپولیس پای قهرمانی نماند. عالیشاه در فصلی که سه بار محروم بود و یک مرتبه نیز پرسپولیس را همراهی نمی‌کرد با زدن ۶ گل و دادن ۸ پاس گل یکی از امتیازآورترین بازیکنان لیگ محسوب می‌شود.

 

فرناندو ده‌خسوس (استقلال خوزستان)

 

انتخاب دروازه‌بان شماره یک این فصل فوتبال ایران کار بسیار دشواری است، چرا که سید مهدی رحمتی گلر تیم استقلال تهران در این فصل نمایشی جالب توجه داشت و چهره اول تیمش بود ولی با این حال فرناندو ده‌خسوس دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان با ۱۷ کلین‌شیت و کسب آماری خارق‌العاده و البته بالا بردن جام قهرمانی، عنوان دروازه‌بان برتر این فصل فوتبال ایران را به خود اختصاص داد. ده‌خسوس که در تمام فصل بدون نوسان و فوق‌العاده کار کرد هرگز اشتباه فاحشی که منجر به شکست تیمش شود انجام نداد و شاید این تنها نقطه برتری او مقابل سید مهدی رحمتی بود که این دروازه‌بان نیز درخشان و الهام‌بخش استقلالی‌ها کار کرد. ده‌خسوس که درخشش او در نیم‌فصل اول آنقدرها هم جدی گرفته نشد حالا یکی از مهم‌ترین بازیکنان استقلال خوزستان برای کسب عنوان قهرمانی فصل ارزیابی می‌شود. این دروازه‌بان  برزیلی در پایان یک فصل خاطره‌انگیز در فوتبال ایران ممکن است فصل بعدی را در تیم دیگری بگذراند. ده‌خسوس همچنین یک پنالتی را در بازی رفت سیاه جامگان مهار کرده و هفته سیزدهم مقابل راه‌آهن نیز پاس گل داده است؛ کاری که کمتر دروازه‌بانی توانایی انجام آن را دارد.

 

رامین رضائیان (پرسپولیس)

 

اگر پرسپولیس فاتح لیگ برتر فوتبال ایران می‌شد سال خوب رامین رضائیان در جمع قرمزپوشان کامل شده بود. این مدافع شمالی که پس از تجربه بازی در صبا و راه‌آهن به پرسپولیس آمد در نخستین فصل حضور در جمع قرمز پوشان نمایش قابل توجهی از خود نشان داد و به عنوان یکی از رونده‌ترین مدافعان راست طی سالیان اخیر به چشم آمد. استایل تهاجمی پرسپولیس و بازی رو به جلوی این تیم نیز به رضائیان کمک کرد تا حضور همیشگی روی دروازه حریفان داشته باشد. رضائیان در این فصل ۵ گل زد و در دادن موقعیت‌سازی گل نیز با ۳ پاس موفق عمل کرد تا با فاصله نسبت به رقبای دیگر به عنوان بهترین مدافع راست فوتبال ایران انتخاب شود.

 

موسی کولی‌بالی (استقلال خوزستان)

 

موسی کولی‌بالی‌ بازیکن اهل مالی، یکی از جوان‌ترین‌های استقلال خوزستان است که در فصل گذشته از ستون‌های اصلی تیمش برای فتح قهرمانی لیگ بود. این بازیکن که توسط عبدالله ویسی کشف شد و در فوتبال ایران فعالیت می‌کند یک مدافع سخت‌گیر، سریع و با هوش است که اکثر مهاجمان لیگ از رویارویی با او خاطره خوشی ندارند. کولی‌بالی که دومین فصل حضور در استقلال خوزستان را پشت سر می‌گذارد تنها بازیکنی بود که پس از فصل اول حضور در اهواز به کشورش باز نگشت و در دومین سال بازی خود نمایش قابل توجهی نشان داد و حالا به جمع ستارگان این فصل فوتبال ایران تعلق دارد. این بازیکن بلند قامت در شرایطی که فوتبال ایران از نظر مدافعان وسط شرایط چندان مناسبی ندارد، یک نعمت برای ویسی بود و نقش زیادی در کسب قهرمانی استقلال خوزستان داشت. کولی‌بالی در این فصل یک گل مقابل سیاه جامگان زد و یک گل پاس گل در هفته ششم برابر صبا داد تا نمایش موثر او بیشتر نمایان شود.

 

سید جلال حسینی (نفت تهران)

 

سید جلال حسینی در بازگشت به لیگ برتر فوتبال ایران به خصوص در نیم‌فصل دوم فوق‌العاده نشان داد و آنقدر بدون اشتباه بازی کرد که نفت با وجود حضور در سکوی پنجم رقابت‌های لیگ برتر دومین آمار مثبت در خط دفاعی را به خود اختصاص داده است. سید جلال که با تجربه و سن و سال‌دار است آمادگی بدنی خود را کاملا حفظ کرده و توانسته با نمایش‌های خوب و بازی شجاعانه کماکان جلوتر از همه جوان‌ترها بهترین مدافع وسط ایرانی لیگ برتر باشد. او که در غیاب آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم ملی نیز خواهد بود قصد دارد کماکان در بالاترین سطح فوتبال ایران به کار خود ادامه دهد. حسینی با وجود بازی در منطقه‌ای که برخوردهای زیادی رخ می‌دهد حتی یک بار هم به دلیل محرومیت بازی‌های نفت را از دست نداد و علاوه بر آن با زدن دو گل از این نظر هم موفق عمل کرد.

 

سعید آقایی (تراکتورسازی)

 

امسال سال خوبی برای چپ‌پاهای فوتبال ایران بود و دو چهره تازه نام خود را در فوتبال ایران روی زبان‌ها انداختند؛ سعید آقایی از تراکتورسازی و محمد انصاری از پرسپولیس. آقایی که جوان‌تر از انصاری است در طول این فصل نمایش کم نوسانی داشت و از بهترین‌های تیم امیر قلعه‌نویی و تونی اولیویرا محسوب می‌شد. او که با گذراندن خدمت سربازی سال آینده نیز در کنار تراکتورسازان به کار خود ادامه خواهد داد مدافع با اعتماد به نفس و خوش فیزیکی می‌باشد که هم در دفاع و هم در حمله قابلیت‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. آقایی پای چپ هنرمندی دارد و البته با کمی سخت‌گیری و تمرین بیشتر به مدافعی در سطح تیم ملی بدل خواهد شد تا با رقابت او و انصاری و شاید مهرداد پولادی مشکل تیم ملی در دفاع چپ به حداقل خود برسد. این مدافع تند و تیز تراکتورسازی در نخستین بازی دور برگشت مقابل نفت تهران گلزنی کرد تا تیمش به ۳ امتیاز خارج از خانه برسد و علاوه بر آن دو پاس گل نیز داده است.

 

امیدابراهیمی (استقلال)

 

امید ابراهیمی یکی از بهترین های فصل گذشته لیگ برتر ایران بود که نام خود را در جمع بهترین گلزنان لیگ نیز قرار داد؛ عنوانی که البته با توجه به پست امید جالب توجه به نظر می‌رسد و ارزش کار او را نمایان می‌کند. ابراهیمی در مقطع طولانی حساس بخصوص زمانی که روزبه چشمی کنار او در خط میانی استقلال بازی می‌کرد نمایش فوق‌العاده و روی یک خط داشت و از بهترین‌های تیمش بود. ابراهیمی که لیگ چهاردهم توسط امیر قلعه‌نویی به استقلال اضافه شده کماکان ستاره این تیم محسوب می‌شود و نکته مهم شخصیت فوق‌العاده و بی‌حاشیه‌گی او می‌باشد که وی را در جمع اهالی فوتبال و البته هواداران محبوب‌تر هم کرده است. این هافبک  اصلیتی شمالی دارد در فصل آینده قصد حضور در یک لیگ خارجی را خواهد داشت اما استقلالی‌ها تمام عزمشان را برای حفظ او جزم کرده‌اند. ابراهیمی به غیر از هفته‌های دوازدهم و بیست و دوم که محروم بوده، به صورت کامل در ترکیب استقلال بازی کرده موفق به زدن ۱۰ گل و  دادن یک پاس گل شده است؛ البته اگر پنالتی این هافبک ملی‌پوش در بازی رفت استقلال اهواز گل می‌شد در رده دوم گلزنان لیگ برتر نیز قرار می‌گرفت.

 

محسن مسلمان (پرسپولیس)

 

امسال سال تولد دوباره محسن مسلمان در فوتبال ایران بود؛ سالی که این هافبک جوان پس از کسب موقعیت‌های مختلف در فوتبال ایران دوباره به خود آمد و سطح جدیدی از بازی خود را به نمایش گذاشت. مسلمان بعد از یکی، دو فصل حضور و روزهای ناموفق در ذوب‌آهن در شرایطی که به نظر می‌رسید به مرور تبدیل به یک بازیکن حاشیه‌نشین و یک استعداد سوخته خواهد شد زیرنظر برانکو ایوانکوویچ و با تلاش بسیار، خود را به سطح اول فوتبال ایران بازگرداند. مسلمان این‌بار تبدیل به یک هافبک توپ‌گیر و بازی‌ساز شد. مورد اول، توپ‌گیری چیزی بود که قبلا در بازی او وجود نداشت اما او با تمرین و نگه داشتن خود در مرز آمادگی خود را به سطحی رساند که پیش‌تر از وی ندیده بودیم. حالا حضور مسلمان در تیم‌ملی هم چیز چندان عجیبی نیست و این بازیکن سابق تیم‌های ملی پایه که این فصل در ۲۱ بازی به صورت ثابت و دو بار تعویضی یک گل زده و ۴ پاس گل داده و در بسیاری از حملات تیمش نقش داشته می‌تواند دوباره ملی‌پوش شود.

 

سروش رفیعی (تراکتورسازی)

 

سروش رفیعی هافبک باکلاس درجه اول است. این خبر تازه‌ای در فوتبال ایران نیست و همه نسبت به کیفیت بازی این ستاره سابق فولادخوزستان اتفاق نظر دارند. رفیعی که تیم‌ملی از خدمات او محروم است، امسال در تراکتورسازی نیم‌فصل بیرون‌نشینی خود را جبران کرد و دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشت. رفیعی بخصوص در بازی‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس کیفیت و شعور فوتبالی خود را به نمایش گذاشت و این فصل را با یک گل استثنایی به دروازه سیدمهدی رحمتی در هفته بیست و نهم تمام کرد. رفیعی همان بازیکنی است که دراگان اسکوچیچ درباره‌اش می‌گوید: «اگر او را به من بدهید با هر تیمی قهرمان ایران می‌شوم»؛ از سروش خواهیم شنید چراکه او هنوز در ابتدای راه است و امیدواریم که وی را در لیگی بزرگتر ببینیم. این هافبک با تکنیک و خوش اخلاق در لیگ پانزدهم ۴ گل به ثمر رساند، ۷ پاس گل داد و یک پنالتی گرفت تا فصل خوبی را در کارنامه‌اش ثبت کرده باشد.

 

رحیم زهیوی (استقلال‌خوزستان)

 

رحیم زهیوی امروز در گفت‌وگویی اعلام کرده شبیه‌ترین بازیکن به ریاض محرز، ستاره الجزایری تیم لسترسیتی شگفتی‌آفرین لیگ‌برتر فوتبال انگلیس است. او که دو گل نهایی استقلال‌خوزستان را وارد ذوب‌آهن کرد تا جشن قهرمانی در اهواز برپا شود، حالا تبدیل به ستاره فوتبال ایران شده است؛ اگرچه کمی دیرتر از حدی که بازیکن‌ها باید خودی نشان بدهند. زهیوی که حالا نمایش درخشانش در طول فصل از عوامل اصلی قهرمانی تیم استقلال‌خوزستان ارزیابی می‌شود، بازیکنی است که بعد از سال‌ها پرسه زدن در تیم‌های مختلف باشگاهی ناگهان در لیگ‌برتر درخشیده و قدرت تکنیک خود را به همگان نشان داده است. البته نکته جالب اینجاست که در ۲۷ سالگی در کجای فوتبال ایران فعالیت می‌کرده که هیچ چشمی قادر به شکار او نشده است. او که از تیم نفت آبادان به استقلال‌خوزستان آمده یک فوتبالیست تکنیکی محسوب می‌شد اما حالا یک وینگر تماشایی و سرعتی در بازی ذوب‌آهن نشان داد که قادر به گلزنی با ضربه سر نیز هست. زهیوی نیز مثل دیگر هافبک‌های برتر ایران در گل‌های تیمش نقش ویژه‌ای با زدن ۷ گل و دادن ۴ پاس گل در ۲۸ بازی داشته است.

 

مهدی طارمی(پرسپولیس)

 

فصل رویایی مهدی طارمی با گلزنی بالای ۲۵ گل به پایان می‌رسید، اگر قدر فرصت‌هایی که به دست می‌آورد یا اینکه هم‌تیمی‌های پرتلاشش برای او مهیا می‌کردند را می‌دانست. طارمی که با ۱۶ گل عنوان آقای گلی لیگ را به دست آورد با قهرمان نشدن پرسپولیس از مزه این افتخار کم کرد. او که امسال ظهوری فوق‌العاده در فوتبال ایران داشته ۴ بازی را به دلیل محرومیت از دست داده و در پنالتی زدن نیز با گل نکردن ۳ پنالتی موفق نبود اما نکته مهم خلاقیت و قدرتی است که او را تبدیل به بهترین مهاجم شاغل در فوتبال ایران می‌کند؛ اگرچه طارمی با جوانی و تجربه کمش واقعا ناراحتی برانکو ایوانکوویچ را باعث شده ولی سرمربی پرسپولیس عقیده دارد طارمی پتانسیل زدن نزدیک به ۳۰ گل در فوتبال ایران را دارا است، به شرطی که کمی گوش به فرمان و کم حاشیه‌تر باشد، چیزی که به هر حال فوتبال هر جوانی را در لیگ ایران تحریک می‌کند. آقای گل فوتبال ایران که امسال موفق به کسب جام نشده این فرصت را دارد که در سال‌های بعد باز هم بهتر از این نمایش بدهد. طارمی در ۲۴ بازی ۹۰ دقیقه‌ای و یک بازی که به صورت جانشین وارد میدان شد ۱۶ گل زد، ۳ پاس گل داد و هشت پنالتی گرفت که رکورد فوق‌العاده‌ای برای مهاجم نوک تیم ملی محسوب می‌شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.