پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امیدواری برای اضافه شدن شطرنج به جمع رشته‌های پارالمپیک 2028

0

ابوالفضل کاظمیان اسکی که به تازگی با کسب دو مدال نقره انفرادی و تیمی رشته شطرنج از مسابقات پاراآسیایی هانگژو به زادگاهش بازگشت کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: سطح کمی و کیفی مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین بسیار بالا بود و برترین‌های رشته ورزشی شطرنج از کشورهای مختلف با هم نبرد سخت و سنگین داشتند.

وی افزود: به همراه تیم ملی شطرنج جانبازان و توانخواهان جمهوری اسلامی ایران توانستم در بخش سرعتی انفرادی و تیمی مردان به دو مدال نقره دست پیدا کنم و دست به افتخارآفرینی بزرگی بزنم.

مدال‌آور آملی مسابقات پاراآسیایی هانگژو، تصریح کرد: روزهای سختی را برای آماده‌سازی رقابت‌های پاراآسیایی پشت سر گذاشتیم و خیلی خوشحالم که توانستم دل مردم کشورم ایران، اعضای کادر فنی و خانواده خود را شاد کنم.

کاظمیان با قدردانی از حضور پرشور مردم و ورزش دوستان در آیین استقبال، یادآور شد: با تمرینات منظم در مسابقات آینده پاراآسیایی به میزبانی کشور ژاپن به بهترین و خوشرنگ ترین مدال دست پیدا کنم البته معتقدم همه چیز با تلاش مداوم و سخت کوشی محقق می‌شود.

وی با اعلام اینکه رشته شطرنج در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در کشور فرانسه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امید دارم این رشته ورزشی به جمع رشته‌های مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس آمریکا اضافه شود و در آن میدان سخت به مدال طلا برسم.

ملی پوش شطرنج تیم ملی جانبازان و توانخواهان کشورمان با اشاره به اینکه همه اعضای کادر فنی، خانواده و مربیانم برای کسب این دو نشان برنز تلاش زیادی داشتند و از همه آنها صمیمانه قدردانی می‌کنم، بیان کرد: جا دارد از بهروز مرادی مربی پرتلاش تیم ملی شطرنج تشکر داشته باشم که در بازی‌های سرعتی زحمت زیادی کشیدند تا بتوانم با درخشش در این میدان به مدال برنز و جایگاه نائب قهرمانی آسیا دست پیدا کنم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.