پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امیدواریم برگشت پیکر شهدای مدافع حرم چشم مسؤولان را باز کند/ ذره‌ای راضی به آمدن شهید نبودم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در آستانه رحلت نبی معظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت حضرت علی بن الموسی الرضا (ع) دوباره دیار علویان معطر به عطر شهدای مدافع حرم شد.
 
روز گذشته سپاه کربلای استان مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد که پیرو تدبیر سیدالشهدای محور مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خانطومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی ناپذیر، پیکر مطهر شهیدان رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی فر، پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، شناسایی شدند.

مازندران حال و هوای شهدایی به خود گرفت که ساعاتی بعد خبر بازگشت پیکر مهطر «شهید مدافع حرم محمود رادمهر» از شهدای کربلای خان طومان نیز اعلام شد.

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به همراه سردار رستمیان فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا، سردار برسلانی فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا و همچنین سرهنگ شریفی فرمانده سپاه شهرستان ساری شامگاه روز گذشته با حضور در منزل مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر، خبر بازگشت پیکر مطهر این شهید عزیز را اعلام کرد.

فرمانده سپاه کربلا در این دیدار ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزاداری رحلت پیامبرگرامی اسلام و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با اشاره به اینکه باید در راه شهدای عزیز ثابت قدم بمانیم، گفت:ان شاء الله توفیق پیدا کنیم در مسیر شهدا به فیض شهادت برسیم.

وی با تاکید بر اینکه شهادت لیاقت میخواهد، افزود:‌فیض شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود و بی شک شهید دارای  ویژگی‌های برجسته‌ای است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به نقش خانواده در تربیت فرزندان شهید پرداخت و خاطرنشان کرد:‌خانواده اصیل خانواده‌ای است که فرزندی همچون شهید رادمهر به جامعه تحویل میدهد که این فرزند، الگوی برجسته کشور می‌شود، افتخار می‌کنیم در لباس سبز پاسداری به مردم و خانواده‌های معزز شهدا خدمت می کنیم، ان‌شاءالله که دعا کنیم شهادت نصیب ما هم شود.

عقیله ملازاده مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر پس از شنیدن خبر بازگشت پیکر مطهر فرزند شهیدش سجده شکر بجا آورد و پس از آن با بیان این مطلب که من با خدا معامله کردم،گفت:‌ من راضی به آمدن پیکر فرزندم نبودم چون با خدا معامله کردم. 

وی در این‌باره اضافه کرد:‌ ذره‌ای راضی به آمدن شهید نبودم چرا که وقتی انسان معامله‌ای با خدا می‌کند اگر قائل به آمدن و برگشت شهید باشد، این نقض معامله با خدا است  لذا نقض معامله با خدا یعنی شرک. وقتی انسان اولاد خود را به خدا می‌سپارد و مخصوصا اینکه به غلامی حضرت زینب (س) به میدان نبرد می‌فرستد دیگر دلش راضی به برگشت شهید نیست  که اگر منتظر آمدن شهید باشد، دور از شرط عهد و پیمان  با خدا و حضرت زینب ( س) است.

مادر شهید رادمهر با بیان اینکه شهدا اهل نقض پیمان نیستند، خاطرنشان کرد:‌ آنچه که خدا تبیین می‌کند، جز حکمتش است و  خدا مصلحت دید که شهدا در این زمان برگردند. 

ملازاده در ادامه اضافه کرد:‌ وقتی خبر برگشت پیکر مطهر چهار شهید مدافع حرم را شنیدم، روبروی عکس پسر شهیدم ایستادم و به او گفتم احسنت که نخواستی از غلامی حضرت زینب ( س ) خارج شوی.

مادر شهید مدافع حرم رادمهر با اینکه خدا صلاح دید که شهدا برگردند، تصریح کرد: امیدواریم برگشت پیکر شهدای مدافع حرم چشم مسؤولان را باز کند و در جامعه باعث تحول شود و ان‌شاء‌الله قدم شهدا برای استان ما خیر است.

پیکر مطهر این شهدای والامقام پس از قریب به ۵ سال به وطن بازگشتند تا مازندران در ایام رحلت رسول خدا و نیز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با در آغوش کشیدن فرزندان غیور خویش دوباره به رنگ و بوی کربلا معطر شود.

 /۸۶۰۴۱/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.