پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امکانات بهداشتی و درمانی مازندران مطلوب نیست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در تالار اجتماعات بیمارستان تأمین اجتماعی رازی چالوس برگزار شد، افزود: مازندران نسبت به سایر استان‌های کشور با وجود گردشگرپذیری از نظر برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی چندان مطلوب نیست.

وی افزود: توزیع ناعادلانه امکانات بهداشتی و درمانی یکی از مشکلات مازندران و خصوصاً غرب این استان به شمار می رود و با توجه به دوری این منطقه با مراکز درمانی مرکز استان مردم دچار مشکل می‌شوند ضمن اینکه برخی از استان‌ها روز به روز از نظر امکانات و تجهیزات پزشکی فربه‌تر و برخی دیگر نیز فقیرتر می‌شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دیده می‌شود که توزیع امکانات و تجهیزات درمانی منطبق با جمعیت بومی و جمعیت پنهان نیست و نگاه منطقه‌ای و محلی یک آسیب است و مشکلات متولیان امر بهداشت و درمان را مضاعف کرده است.

احمدی لاشکی افزود: به عنوان نمونه در کلاردشت حدود هفت هزار واحد مسکونی بومی و حدود هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیربومی است یعنی به نوعی باید مدعی شد که جمعیت غیربومی به بومی پیشی گرفته است و چنین وضعیتی جای اشکال است.

وی خواستار تقویت امکانات بخش دیالیز در بیمارستان نوشهر و نیز اتخاذ تدبیر برای افزایش بنای بخش اورژانس شهرستان نوشهر شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تخصیص اعتبار برای خریداری زمین به منظور ساخت ساختمان بیمه سلامت، تخصص اعتبار برای مرکز آنژیوگرافی قلب بیمارستان چالوس، اتخاذ تدابیر ویژه برای بکارگیری نیروهای متخصص در این مراکز درمانی شد.

وی همچنین خواستار احداث یک دانشکده پزشکی یا پیراپزشکی در منطقه شد و ادامه داد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد این دانشکده می‌تواند عضو هیأت علمی جذب کند و دیگر از نیروهای طرحی در بیمارستان‌ها برای مدت کوتاه شاهد نباشیم.

وی گفت: هم اکنون زیرساخت‌های و فضاهای لازم برای ساخت دانشکده فراهم است.

احمدی لاشکی افزود: طرح تحول سلامت اتفاق خوبی بود و باید تلاش کنیم تا با اجرای این طرح مشکلات مردم در بخش های مختلف درمانی کاهش پیدا کند ضمن اینکه در برنامه ریزی ها باید بدنبال پیشگیری باشیم تا هزینه‌های درمانی مردم و دولت کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به منظور ارزیابی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های نوشهر و چالوس به این شهرستان ها سفر کرده است.

/ ‏ ۷۰۷۸/‏‬ ۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.