پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امکانات برای تخریب ویلاهای غیرمجاز نداریم

0


مجید ذکریایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای حکم منابع طبیعی در شهرستان بابل اظهار کرد: ۲۲ فقره حکم اجرا نشده در این منطقه داریم.

وی با اعلام اینکه ویلاهای در بالادست شهرستان بابل وجود دارد که مجوز تخریب هم دریافت شده اما امکانات برای تخریب این ویلاها را در اختیار نداریم،گفت: در بحث تورسو باید اجرای حکم را انجام می‌دادیم اما در کنار اجرای حکم باید امکانات مناسب در اختیار داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، ادامه داد: از ۲ حکم اجرا نشده ۹۰ درصد آن در مناطق بالادست بندپی شرقی و غربی و در مراتع است.

ذکریایی در ارتباط با عدم حضور مامور خانم برای اجرای حکم در تورسوی بابل افزود: در چارت سازمانی منابع طبیعی همراه داشتن مامور خانم پیش‌بینی نشده است، برای اجرای حکم به همکاران خودمان در کلانتری‌ها مراجعه کرده و درخواست مامور خانم دادیم و در این اجرای حکم هم مکاتبه انجام شده، همکاران ما در بازرسی نیروی انتظامی در حال پیگیری عدم حضور مامور خانم هستند و نتیجه آن را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به فراگیر شدن قاچاق چوب در استان مازندران اضافه کرد: در حال حاضر انتقال چوب‌های غیرمجاز توسط خودروهای سبک و حتی پراید انجام می‌شود.

ذکریایی درباره اطفا حریق گفت: خرید لوازم اولیه انفرادی به صورت سالانه تامین می‌شود اما در بحث بالگرد اقدامی برای گشت هوایی و اطفا حریق نه تنها در استان مازندران بلکه در هیچ یک از استان‌های شمالی انجام نشده است.

وی ادامه داد: قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان‌ جنگل‌ها منعقد شود که در صورت بروز مشکل در جنگل‌های شمال کشور به ویژه مازندران از بالگردهای این ستاد برای اطفا حریق استفاده شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اعلام اینکه میزان حریق ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: ۶۱ فقره حریق در جنگل‌های استان مازندران داشتیم و ۱۱۶ هکتار از جنگل‌های شمال کشور دچار حریق شده که ۳۹ هکتار در جنگل‌های دست کاشت اتفاق افتاده است و هشت فقره حریق به مساحت ۹ هکتار در مراتع دچار آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: بیشترین حریق در دی ماه سال جاری اتفاق افتاده است که ۳۳ مورد بوده است.

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.